Skocz do zawartości

Praca jako konstruktor robotów


Mortis

Pomocna odpowiedź

Witam. Z góry przepraszam jeśli to nie ten dział albo naruszam regulamin forum.
Ostatnio próbuję znaleźć odpowiedź na to pytanie ale niezbyt mi wychodzi. Sprawa wygląda tak: aktualnie pracuję jako konstruktor/projektant CAD ale zbliża się koniec wakacji iii mam możliwość zdalnej pracy w roku akademickim ale musiałbym podpisać umowę mówiąca o tym, że po skończeniu studiów (zostało mi półtora roku) bym musiał w tej firmie pracować X lat. Sama umowa nie jest czymś dziwnym, wręcz logicznym, praca naprawdę fajna itp.,  ale właśnie ale chciałbym jednak pracować jako konstruktor robotów (nie związanych ściśle z przemysłem), dokładnie mówiąc marzy mi się praca w "sektorze kosmicznym".
Tutaj pojawia się moje pytanie. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie jak wygląda sytuacja na rynku pracy (Polska) w tej branży, jeśli nie kosmicznej to po prostu czy jest jakieś zapotrzebowanie na konstruktorów robotów, może gdzieś da się dostać na jakiś staż, praktykę itp?
Zostanie przy tej pracy co mam gwarantuje mi stałą pracę od razu po studiach ale obawiam się, że przez to mogę stracić szansę pracy w tym co na prawdę chcę. Jeśli chodzi o studia to studiuję automatykę i robotykę, zaś na drugi stopień prawdopodobnie wybierałbym się na mechanikę i konstrukcje maszyn.
Serdecznie pozdrawiam.
 

Link do komentarza
Share on other sites

21 minut temu, Mortis napisał:

bym musiał w tej firmie pracować X lat

a co jeśli skończysz studia i zdecydujesz się odejść? Jeśli jest kara finansowa, to może warto rozważyć po prostu jej zapłacenie? 🙂