Skocz do zawartości

Dwie gierki w Delphi+czujnik gestów


Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam,
przedstawiam dzisiaj krótki efekt pracy nad czujnikiem min. gestów Apds 9960 od SparkFun. Czujnik oprogramowałem w Bascomie, nie korzystam ze sketchy na platformę Arduino. Oprogramowanie to współdziała z dwiema prostymi gierkami napisanymi w Delphi 10.2 CE. Pierwsza jest to prosty klon Arkanoida w technologii FireMonkey, druga to klon popularnego Snake-a w standardowym VCL-u. W obu przypadkach sterowanie odbywa się poprzez wykonanie ruchu ręką nad czujnikiem, który rozpoznaje kierunek i przesyła informację do gry o kierunku ruchu, natomiast w grze obiekt sterowany ten kierunek wykonuje. Dla zainteresowanych zamieszczam link do kodu w Basomie:

https://drive.google.com/drive/folder[...]mV9wKFj_hTIY7y6t1j7dTxtXE3xEF

Link do filmiku na youtubie:

 

Pozdrawiam.

 

  • Lubię! 2

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Bardzo dawno nie widziałem już żadnego projektu na Bascomie - dzięki za podzielenie się swoimi grami 🙂 Bardzo fajnie wygląda, ciekawie wykorzystany czujnik. Gry też pisałeś samodzielnie czy to jakieś "gotowce"?

PS przeniosłem do działu z projektami 😉

A powiedz z ciekawości - jak Bascom? To środowisko jest jeszcze cały czas rozwijane, coś tam się dzieje ciekawego? Szczerze mówiąc już kilka dobrych lat nie sprawdzałem co tam się dzieje. Arduino zdominowało jednak rynek hobbystyczny (i nie tylko).

  • Lubię! 1

Arduino to platforma sprzętowa gdzie dzieje się bardzo dużo, producenci układów elektronicznych chcąc tam zaistnieć muszą dostarczać sprzęt+biblioteki i najlepiej jeszcze parę exampli jak dany czujnik, układ, ekran itp. obsłużyć. Oczywiście wszystko w C. Dla bascomowca oprogramowanie takich nowych układów to droga pod górkę bo nie ma gotowców w Bascomie. Osobiście wgłębiam się w datasheety i biblioteki cpp/h. Zauważam też że środowisko Bascoma mimo obecnej niszowości tego języka jest dość stabilne i cały czas ewoluuje.

  • Lubię! 1

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...