Skocz do zawartości

Sterownik do silników 48V 1000W


Bartas

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie!

Buduje swój pierwszy większy pojazd balansujący - chciałbym go zbudwać na zasadzie mniejszego robota balansującego który wykorzystuje sterownik L298N oraz Arduino UNO. Mam problem ze znalezieniem odpowiednich sterowników do silników szczotkowych DC Magma 1000W 48V. Znalazłem projekty takich sterowników ale niestety jeśli chodzi o elektronikę to jestem zielony i szukam czegoś gotowego. Czy jakiś sklep w Polsce oferuje takie sterowniki?

Zasilanie pojazdu to cztery połączone szeregowo akumulatory żelowe 12V 14Ah firmy AKUELL, sterowanie za pomocą Arduino UNO.

https://magma.sklep.pl/product-pol-4109-Silnik-48V-1000W-e-naped-DC-do-skutera-rowera-quad-1kW-atv.html

1020-1000w.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

http://www.wobit.com.pl/produkty/881/sterowniki-silnikow-dc/

A dlaczego szczotkowy? Przecież połowę drogocennej mocy z akumulatorów wywalisz w nim w postaci ciepła. Masz jakieś założenia co do tego pojazdu? Zastosowanie? Masa własna? Czas pracy? Ładunek? Osiągi? Ładowanie akumulatorów? Budżet? Bo to nie będzie tania rzecz, a robienie na "jakoś to będzie" może koszta zwiększyć wielokrotnie.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Będzie to model pokazowy w którym osiągli są mniej istotne. Zależy mi na prostej konstrukcji ponieważ brak mi jeszcze doświadczenia w kwestii sterowania.

Masa własna to około 200kg. Zasięg pojazdu nie jest sprawą kluczową, ważne żeby wystarczył na kilkuminutowy pokaz.

https://www.youtube.com/watch?v=Us3ECrmUk0w

model.png

Edytowano przez Bartas
Link do komentarza
Share on other sites

Jeżeli energia ma być zużywana w ciągu kilku minut to..  to nie są te drony, przepraszam, akumulatory których szukasz.

Dlaczego potrzebujesz do takiego pojazdu aż 2kW? Przecież opory ruchu są porównywalne do roweru, a te jeżdżą nawet na 250W.