Skocz do zawartości

Sprawdzenie schematu - podłączenie TB6612 do Arduino

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam 

Próbuje zrobić arduino line followera i aktualnie czekam na części. Postanowiłem więc zrobić schemat połączeń aby po przyjściu części od razu zająć się składaniem robota.

Jako że jestem początkującym zwracam się z prośbą do Was o zerknięcie na ten schemat, wiem że nie jest on szczególnie czytelny, ścieżki mogłyby być poprowadzone inaczej ale bardziej zależy mi by dowiedzieć się czy wszystko dobrze podłączyłem i czy taka konstrukcja się nie spali 😉 Jeśli chodzi o część zaznaczoną czarną ramką to jest to mostek h TB6612FNG połączony z kondensatorami w sposób taki jak jest na płytce tutaj (ponieważ taką właśnie zamówiłem)

Tak więc jakby mógł ktoś zobaczyć i powiedzieć co zrobiłem nie tak to byłbym wdzięczny 🙂  

schemat.png

Faktycznie schemat nie jest zbyt czytelny, ale coś tam widać 😉  Czy dobrze dostrzegłem, że masz połączone napięcie 5V z Arduino z napięciem podawanym na mostek, którym mają być zasilane silniki? To nie jest zbyt dobre rozwiązanie, nie możesz zasilać silników ze stabilizatora wbudowanego w Arduino. Chyba, że chcesz całość zasilić z tej "baterii" widocznej na schemacie, ale nie podałeś informacji na temat jej napięcia i trochę to podejrzanie wygląda. Jak dokładnie chcesz to zasilać i jaki prąd pobierają maksymalnie Twoje silniki?

Chcę zasilać to lipol'em 2s 7,4v 1100mAh  jeśli chodzi o maksymalny prąd to 300mA a napięcie silników to 6v i wszystko chciałbym zasilić właśnie z tego lipola

Niestety tak .. czyli powinienem wcale  nie łączyć 5v z arduino z lipol'em ale tylko vin z nim połączyć?  A przy dobieraniu połączeń starałem się zrobić to tak jak na zdjęciu . Wziąłem pinout'y Uno i Mini i dobierałem tak żeby piny które zostały użyte w mini były takie same jak te w Uno  .

TB6612FNG_bb_1.jpg

5 godzin temu, locztek napisał:

Niestety tak .. czyli powinienem wcale  nie łączyć 5v z arduino z lipol'em ale tylko vin z nim połączyć?