Skocz do zawartości
FlyingDutch

Czy takie DIY, też załapie się na zniżkę :)

Pomocna odpowiedź

@FlyingDutch Gratuluję świetnego projektu! Widzę, że cena silników kosmiczna 🙂 Co oznacza, że sterownik ma pamięć konfiguracji? Silnik ma moment 120 uncja*cal, czyli 120 * 30 gram * 2,5cm = 9000 gram*cm = 9kg*cm, a np. ten https://botland.com.pl/pl/silniki-krokowe/3650-silnik-krokowy-jk57hs56-2804-200-krokowobr-24v-28a-126nm.html ma moment 12,8 kg*cm. Dlaczego wybrałeś takie, mają jakąś szczególną cechę?

Co to za przekładnia? Ślimakowa? Z czegoś wymontowana czy dedykowana pod robotykę? Jak połączony jest wał silnika z przekładnią? Konstrukcja jest skręcana, korzystałeś z gotowych profili? Charakterystyka natężenia w funkcji kąta "patrzenia" na oprawę jest częścią dokumentacji lampy?

Pozdrawiam 🙂

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)
Cytat

Gratuluję świetnego projektu! Widzę, że cena silników kosmiczna 🙂 Co oznacza, że sterownik ma pamięć konfiguracji? Silnik ma moment 120 uncja*cal, czyli 120 * 30 gram * 2,5cm = 9000 gram*cm = 9kg*cm, a np. ten https://botland.com.pl/pl/silniki-krokowe/3650-silnik-krokowy-jk57hs56-2804-200-krokowobr-24v-28a-126nm.html ma moment 12,8 kg*cm. Dlaczego wybrałeś takie, mają jakąś szczególną cechę?

Wolę podawać moment w Nm: ten typ silnika ma 0,9 Nm x przekładnia 60 = 54 Nm. Kolega mechanik zrobił symulację momentu obrotowego dla najgorszego przypadku oprawy (największe wymiary i największa nie-symetria rozkładu masy i wyszło, że moment 54 Nm ma jeszcze trochę zapasu. Robiłem już próby z zamontowaną tą oprawą i silniki dają radę. Przekładnia ma luzy 8 minut kątowych co teoretycznie pozwala na pomiary z dokładnością (krok w osi) 0,2 stopnia.

Do tego silnika jest aplikacja na PC "STM Configurator" wpinasz się kablem z RS-422(lub RS-485) do silnika i możesz ustawiać tryby pracy i mnóstwo parametrów silników, taką konfigurację możesz załadować do silnika i on ją pamięta (ma pamięć nieulotną). Właśnie ze względu na elastyczność konfiguracji wybraliśmy takie silniki i mogę już powiedzieć, że się sprawdziły. Jedyny problem jaki miałem to przy większym kroku w danej osi (kąt > 2 stopnie) po wykonaniu przesuwu występowały drgania (o malejącej amplitudzie ze względu na sporą bezwładność układu) co wydłużało czas jednego pomiaru. Wystarczyło dla silnika ustawić parametr o nazwie "Load Inertia" na odpowiednią wartość i problem został zlikwidowany. Jak dla mnie te silniki mają dużo zalet, ale wadą jest niestety wysoka cena.

Cytat

Co to za przekładnia? Ślimakowa? Z czegoś wymontowana czy dedykowana pod robotykę? Jak połączony jest wał silnika z przekładnią?

Przekładnia jest dedykowana przez STM do tego konkretnego typu silnika. Połączenie było pasowane "na stożek" i były kasowane luzy w obu osiach.

Cytat

Konstrukcja jest skręcana, korzystałeś z gotowych profili?

Nie robiona na miejscu w firmie w dziale mechanicznym.

Cytat

Charakterystyka natężenia w funkcji kąta "patrzenia" na oprawę jest częścią dokumentacji?

Tak, szczególnie ostre normy dotyczą opraw morskich na statkach. Każda oprawa nawigacyjna musi mieć dostarczoną (potwierdzoną) charakterystykę świecenia - chodzi głównie o katy swiecenia oraz symetrie w zadanej osi.

Pozdrawiam 🙂

Pozdrawiam

Edytowano przez Treker
Poprawiłem formatowanie.
  • Lubię! 2

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Napisz odpowiedź...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...