Skocz do zawartości

BASCOM + Atmega 8 = problem w obsłudze wyświetlacza LED


Artizzz

Pomocna odpowiedź

Witam!

Jestem bardzo początkujący w programowaniu. Natrafiłem na następujący problem i nijak nie mogę go rozgryźć:/

Programik ma za zadanie wyświetlić na podwójnym wyświetlaczu LED (wyświetlanie multipleksowane) wartość zmiennej. Ale od początku: W pętli głównej chcę przypisywać zmiennej A jakieś wartości (dodawać i odejmować przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku). Samo wyświetlanie ma się realizować w przerwaniu od Timera0. Programik niby działa ale....

Załóżmy że wyświetla się wartość 17 (jedynka na pierwszym wyświetlaczu od zmiennej B wyświetla się zawsze, mogę tylko zmieniać drugą liczbę od zmiennej A). Przy naciśnięciu S1 - dodaj do zmiennej - wyświetlacz pokazuje mi na pół sekundy DWA ZERA, po czym przechodzi do wyświetlenia liczby 18. Analogicznie przy odejmowaniu - przez pół sekundy dwa zera i potem "normalna" wartość 16. Jak obejść ten problem dwóch zer?? Zmniejszenie w odpowiedniej pętli obsłui przycisku opóźnienia z 500 ms nie pomaga.

Próbowałem analizować kod, wg mnie przy naciśnięciu przycisku zeruje się zmienna lokalna "cyfra" w procedurze "pobierz". Dlaczego?

A może ktoś ma inny pomysł na realizację obsługi multipleksowania wyświetlacza LED w tle programu głównego?

$regfile = "m8def.dat"
$crystal = 6000000


'*************** KONFIGURACJE
Config Portd = Output
Config Pinb.0 = Input
Config Pinb.1 = Input
Config Pinb.3 = Output
Config Pinb.4 = Output
Config Timer0 = Timer , Prescale = 256

Set Portb.0
Set Portb.1



'*************** ALIASY
S1 Alias Pinb.0
S2 Alias Pinb.1
W1 Alias Portb.3
W2 Alias Portb.4



'*************** ZMIENNE
Dim A As Byte                                               'przechowuje wartosc do wyswietlenia na 1 wyswietlaczu
Dim B As Byte                                               'przechowuje wartosc do wyswietlenia na 2 wyswietlaczu