Skocz do zawartości

Alternatywa dla laminatu


Argon

Pomocna odpowiedź

Na początku WITAM jestem tu nowy w robotyce wiem nie wiele jeśli chodzi o elektronikę.

Więc tak: Robie pierwszego swojego robota ,który będzie jeździł po wyznaczonej trasie mam już zaprogramowany attiny2313 większość przygotowane ale nie mam laminatu i tu jest moje pytanie:

Czy da się użyć innego materiału niż laminat do stworzenia PCB??

PS: Jeśli wybrałem zły dział - przepraszam!

Link do komentarza
Share on other sites

Prawdę mówiąc możesz zrobić to na wszystkim pod warunkiem że zamiast ścieżek będziesz miał połączenia np kabelkami lub drucikami.

Laminat to podstawa w konstrukcji układów elektronicznych. Tylko na tym materiale można przeprowadzić metodę termotransferu potrzebną do przeniesienia tuszu na płytkę.

Warto zainwestować i nauczyć się ich tworzenia. Na pewno przyda ci się to przy kolejnych projektach.

Środek trawiący możesz zalesić na allegro w cenie 7 zł z przesyłką. Laminat też nie jest drogi.

Z tego co pamiętam na avt.pl jest gotowy zestaw do trawienia. Także w przyzwoitej cenie.

Link do komentarza
Share on other sites

Niedawno szukałem materiałów do nauki dla znajomego i, zdaje się, w jednej z pierwszych części "oślej łączki" z EdW był opis robienia układów na...kartonie 😉 Oczywiście chodzi tylko o rozmieszczanie elementów, połączenia elektryczne trzeba robić podobnie jak w metodzie "na pająka". To przy prostych układach, w przypadku nieco bardziej skomplikowanych o wiele wygodniejsze jest montowanie na płytkach uniwersalnych, a prototypy (gdy nie wiemy na pewno, że układ zadziała) na tzw. płytkach stykowych (poszukaj tych wyrażeń na google, jeśli nie wiesz o co chodzi).

Link do komentarza
Share on other sites

w jednej z pierwszych części "oślej łączki" z EdW był opis robienia układów na...kartonie