Skocz do zawartości

Jakiego softu użyć do napisania aplikacji na smartofony?


FlyingDutch

Pomocna odpowiedź

Cześć,

nie mam zbyt dużego doświadczenia w pisaniu aplikacji na smartfony. Gdzieś około 2012-tego roku napisałem małą aplikację na smartfony z Androidem 2.2 w "Android Studio" (Java).

Teraz chciałbym napisać aplikację, która z telefonu komunikuje się za pomocą Bluetooth z mikro-kontrolerem ESP32 i wysyła mu pewne dane (zależne od działań w aplikacji). W przypadku, gdyby bluetooth byłby niedostępny aplikacja przestawiała by się na komunikację Wi-Fi i wysyłałją te same dane. Aplikacja ma działać ze smartfonami z Androidem oraz na iPhone (iOS).

Zastanawiam, się jakich narzędzi użyć do jej napisania (IDE, kompilator, symulator). Dla wersji dla Androida mógłbym znów użyć "Android Studio" (Java), ale wtedy musiałbym użyć innego języka i kompilatora dla iPhone, wtedy miałbym dwie wersje źródeł aplikacji, czego chciałbym uniknąć. Zastanawiam się nad "Xamarinem" Microsoftu (moduł Visual Studio), wtedy miałbym jedną wersję źródeł w C# i mógłbym zbudować aplikację dla Androida i iOS'a.

Z tego co pamiętam to Xamarin dla Androida jest darmowy, sytuacja jednak wygląda odmiennie dla IOS (iPhone). Dla iPhone trzeba utworzyć konto programisty w serwisie Apple za około 200 US $.

Czy nadal to tak wygląda (opłata za konto programisty Apple)?

Może moglibyście polecić jakiś software do pisania aplikacji zarówno na Androida jak i IOS'a (te same źródła dla dwóch wersji aplikacji). Preferuję języki C/C++, Java, C# w ostateczności JavaScript.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć Matthew11,