Skocz do zawartości

Sterowanie serwomechanizmami - joystick shield + nrf24l01


belkocik

Pomocna odpowiedź

Czesc. Podlaczylem serwa wedlug schematu w zalaczniku tylko zasilanie jest 6v z dwoch aku 18650 zamiast baterii 9v. Arduino uno i joystick shield zasilany bedzie z portu USB do komunikacji. Mialem problem z napisaniem programu zeby tym sterowac i nie jestem pewny czy go wgrywac zeby nie bylo fajerwerkow tak wiec wole sie zapytac czy kod jest poprawny. Zostal napisany prze zemnie sugerujac sie projektami z sieci oraz roznych poradnikow. Jestem raczej zielony w te klocki tak wiec jest tam pewnie masa bledow. ;/ Celem jest aby dwa serwa (micro praca ciagla 360) krecily sie do przodu jesli skieruje joystick na pozycje gorna, a w przypadku krecenia w druga strone to joystick skierowany w dol (poruszanie tylko w osi y - przod, tyl). Trzecie serwo typu standard tez o pracy ciaglej 360 po nacisneciu przycisku na joystick shield np. (A) ma krecic sie w jedna strone - ponowne  jego nacisniecie spowoduje zatrzymanie sie serwomechanizmu, a po nacisnieciu np. przycisku (B) ma krecic sie w druga strone i tez po ponownym nacisnieciu ma sie zatrzymac serwomechanizm. Tego zabraklo w kodzie bo nie mam pojecia jak za to sie zabrac.

Bardzo prosze o pomoc o sprawdzenie kodu oraz jesli cos nie gra to nakierowanie czego mam sie douczyc i czego szukac. Dziekuje bardzo z gory 🙂

edit: Przy okazji zapytam, czy plytka stykowa wytrzyma ok. 3A - przy zablokowanych walach (jak wlacze wszystkie serwa)?

//JOYSTICK SHIELD + UNO

#include <SPI.h>
#include "nRF24L01.h"
#include "RF24.h"

#define CE_PIN   9
#define CSN_PIN 10

#define y_axis A1 // y axis
#define button1 8 // joystick button
#define button2 2 // A button
#define button3 3 // B button
#define button4 4 // C button
#define button5 5 // D button
#define button6 6 // E button
#define button7 7 // F button

const uint64_t pipe = 0xE8E8F0F0E1LL; 
RF24 radio(CE_PIN, CSN_PIN); 
int data[8];  

void setup()  
{
  radio.begin();