Skocz do zawartości

Zasilanie z sieci dla projektu (kilka serwo + diody)


DeviC3

Pomocna odpowiedź

Witam, zaczynam pracę z projektem gdzie będą używane co najmniej 2 serwa kilka diod led i czujnik odległości. Chciałbym po napisaniu softu zasilić to tak żeby układ nie spalił Arduino Uno.

Serwa to proste SG-90, z tym mam największy problem przy doborze zasilacza. Może ktoś polecić jaki będzie odpowiedni ?

Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Chciałbym żeby układ działał stabilne, nie mam doświadczenia z serwomechanizmami, wydaje mi się że jeden zasilacz powinien wystarczyć.

Link do komentarza
Share on other sites

@DeviC3 nie zrozumieliśmy się chyba, możesz to rozwiązać na 2 sposoby:

  • Zasilacz 9V wpięty do pinu Vin na Arduino + przetwornica DC/DC 5V, z której zasilisz 2 serwa.
  • Zasilacz 5V wpięty do pinu 5V na Arduino i od razu zasilanie serw z tego samego zasilacza.

Jeśli chcesz uniknąć dodatkowej przetwornicy to wybierz drugie rozwiązanie. Jeśli użyjesz jakiegoś dobrego zasilacza 5V/2-3A to na pewno będzie dobrze, ewentualnie warto wtedy dodać jakieś dodatkowe kondensatory przy Arduino lub przy serwach. Maksymalny prąd zasilacza to trochę strzał, bo nie wiem co dokładnie chcesz tam podłączyć oprócz serw 🙂

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

(edytowany)

Ok, wybiorę opcję drugą i dodam kondensatory po drodze. Oprócz serw miałyby być diody led (około 24), czujnik ruchu i mały LCD.

Ten byłby ok?