Skocz do zawartości

Zasilanie z sieci dla projektu (kilka serwo + diody)

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam, zaczynam pracę z projektem gdzie będą używane co najmniej 2 serwa kilka diod led i czujnik odległości. Chciałbym po napisaniu softu zasilić to tak żeby układ nie spalił Arduino Uno.

Serwa to proste SG-90, z tym mam największy problem przy doborze zasilacza. Może ktoś polecić jaki będzie odpowiedni ?

@DeviC3 chcesz zasilać układ z wyższego napięcia np. 7-9V i dodać stabilizator (lub przetwornicę) na 5V dla serw, czy chciałbyś zasilać całość z jednego zasilacza 5V?

Dzięki za odpowiedź. Chciałbym żeby układ działał stabilne, nie mam doświadczenia z serwomechanizmami, wydaje mi się że jeden zasilacz powinien wystarczyć.

@DeviC3 nie zrozumieliśmy się chyba, możesz to rozwiązać na 2 sposoby:

• Zasilacz 9V wpięty do pinu Vin na Arduino + przetwornica DC/DC 5V, z której zasilisz 2 serwa.
  • Zasilacz 5V wpięty do pinu 5V na Arduino i od razu zasilanie serw z tego samego zasilacza.

Jeśli chcesz uniknąć dodatkowej przetwornicy to wybierz drugie rozwiązanie. Jeśli użyjesz jakiegoś dobrego zasilacza 5V/2-3A to na pewno będzie dobrze, ewentualnie warto wtedy dodać jakieś dodatkowe kondensatory przy Arduino lub przy serwach. Maksymalny prąd zasilacza to trochę strzał, bo nie wiem co dokładnie chcesz tam podłączyć oprócz serw 🙂

• Pomogłeś! 1

Spokojnie się nada, serwa generują skokowy pobór prądu przy gwałtownych zmianach położenia - parę dni temu sprawdzałem na zasilaczu laboratoryjnym to maksymalnie miałem 800mA przy 5V. Więc 2 takie serwa to spokojnie z 3A dadzą radę, ale i tak przez większość czasu pobór będzie mniejszy. Reszta zamknie się w 500mA więc masz jeszcze zapas. Kondensatory to dobry pomysł.

• Pomogłeś! 1

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!