Skocz do zawartości

Zasilanie silnika 6812 - dobór zasilacza


Kacper_5

Pomocna odpowiedź

Witam,

Przymierzam się do zrobienia kierownicy z siłowym sprzężeniem zwrotnym (FFB). Wszystko będzie oparte na arduino leonardo i sterowniku bts7960. I tutaj z racji tego, że jestem bardziej amatorem pod względem elektroniki mam pytanie. Jeśli chciałbym użyć tego silnika: https://magma.sklep.pl/product-pol-4140-Silnik-12V-150W-z-lancuchem-i-zebatka-z-wolne-kolo.html to czy ten zasilacz: https://allegro.pl/oferta/zasilacz-stabilizowany-150w-12v-12a-tasma-led-rgb-9117992700?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_oświetlenie&ev_adgr=Akcesoria+i+osprzęt+oświetleniowy+oraz+źródła+światła&gclid=Cj0KCQjwka_1BRCPARIsAMlUmErVFxeJJoE_AYP1Bxf5_Igz3SsgbhzThkUT6FxbPvmOsxf1z4gqz8YaAoA2EALw_wcB będzie w stanie go obsłużyć? 

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

@Kacper_5 ten zasilacz jest za słaby, do tego przeznaczony jest do ledów a nie do silnika. Silnik będzie wytwarzał przepięcia, będzie pobierał znacznie większy prąd podczas startu. Spowoduje to, że zasilacz będzie się wyłączał bo silnik dla niego będzie jak zwarcie. Do tego zasilacz ma tylko 150W i to pewnie tyle w teorii bo w praktyce pewnie ma mniej albo szybko siądzie bo nie wytrzyma ciągłego obciążenia pełną mocą.

Zobacz na opis silnika :

zasilanie: 12V DC

moc: 150W

obroty bez obciążenia: 3500 RPM

pobór prądu bez obciążenia: 1.5A

obroty pod obciążeniem: 2750 RPM

pobór prądu pod obciążeniem: 19.2A