Popularny post dobdar Napisano Wrzesień 19, 2020 Popularny post Udostępnij Napisano Wrzesień 19, 2020 Projekt Odysseus v1.0 © 2020 DDLab Założenia projektu: FPGA Spartan3 XC3S200A-4VQ100; pamięć SPI AT45DB021D; zegar 25MHz. Moduł do podstawki DIP64(900mil) do wykorzystania w standardowej płytce prototypowej(np z Arduino) Wykorzystanie pojedynczego zasilania 5V (na pin 64 lub do złącza mikroUSB). Moduł wyposażony w 2 x LED i 2 x mikro-przełącznik do wykorzystania przez użytkownika. Możliwość wyboru wejścia zegarowego GCLK4 GCLK7 GCLK8 lub GCLK11(fabrycznie 4) Programowanie i debugowanie przez złącze JTAG za pomocą Platform Cable USB for FPGAs / CPLDs Możliwość zaprogramowania i działania jako Gameduino1 z użyciem Mega Shield v5.0g oraz Arduino Materiały załączone: Schemat ideowy Materiały dodatkowe w tym przykłady: https://ddlab.us/fpga/ftpachilles/Odysseus/ Jak zaprogramować moduł Odysseus wkładem Gameduino1: Przykład użycia jako płytki prototypowej z modułem PL2303: sch_odysseus.pdf Sch_MegaShieldv50g.pdf 3 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Popularny post dobdar Wrzesień 28, 2020 Autor tematu Popularny post Udostępnij Wrzesień 28, 2020 Testy: programowanie Arduino Mega i Uno z IDE 3 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
wn2001 Wrzesień 29, 2020 Udostępnij Wrzesień 29, 2020 @dobdar Możesz napisać coś więcej dla takich laików jak ja? 🙂 Rozumiem, że sygnał VGA generuje Twoja płytka FPGA, do czego zatem służy Arduino? 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Popularny post dobdar Wrzesień 29, 2020 Autor tematu Popularny post Udostępnij Wrzesień 29, 2020 (edytowany) Hmm, jest to cos w rodzaju "karty graficznej" dla procesorów zbyt słabych aby grafikę obsługiwały samodzielnie. Procesor zajmuje się tylko załadowaniem po SPI danych do odpowiednich rejestrów i pamięci obrazu w Spartanie. Spartana można tu porównać do układu ULA w ZX Spectrum, jeśli ktoś to pamięta, tyle tylko jakbyśmy dołożyli jeszcze ULI 🙂 do środka RAM video i obsługę VGA. Dokładny opis ze źródłami do Arduino i opisem rejestrów jest na stronie autora Jamesa Bowmana https://excamera.com/sphinx/gameduino/. Procesor odciążony wyświetlaniem grafiki może się zajmować np obsługą czujników i klawiatury(peryferiów) i wyświetlając leniwie info na ekranie monitora. Rodzaj procesora nie ma tu znaczenia, aby obsługiwał SPI... Na youtube jest bodajże filmik pokazujący jak Gameduino jest sterowane bezpośrednio ze złącza ZX Spectrum programikiem napisanym w Basic, jeśli mnie pamięć nie myli... a może był to Commodore C64 nie pamiętam...rewelacyjna zabawka dla amatorów programistów/projektantów układów, w przykładach np retro games typu asteroids czy frogger dużo zabawy, a przy okazji można się paru rzeczy nauczyć... Edytowano Wrzesień 29, 2020 przez dobdar 2 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »