Skocz do zawartości

Mini Szklarnia kontrolowana Arduino

Mecinios

Pomocna odpowiedź

Witam,

Jestem amatorem. Buduję szklarnię kontrolowaną Arduino i chciałbym, żeby się w niej znajdował:

1. czujnik temperatury
  2. czujnik światła
  3. wentylator 3pin do 12v
  4. pompa 6v
  5. czujnik wilgotności gleby
  6. pasek LED
  7. wyświetlacz
  8. dioda LED
  9. przycisk
  10. buzzer

wszystko podpiąłem tylko nie umiem kontrolować wentylatora 3-pinowego i pompy. Zależy mi na tym, żeby wszystko było wpięte w jedno gniazdko, ewentualnie również w baterię 9v. Do zasilania Arduino używam Stabilizowanego zasilacza sieciowego - dogniazdkowego 230 V AC. Napięcie wyjściowe wynosi 12 V DC. Prąd wyjściowy: 1,5 A - 2 A. 
Proszę o radę. 

@Mecinios witam na forum 🙂

Bateria 9 V jest dobra do nauki i prostych eksperymentów, ale w takim projekcie lepiej z niej nie korzystać. Skup się na wykorzystaniu zasilacza. Jeśli chodzi o wentylator 3 pinowy to jest to zwykły silniki - 2 wyprowadzenia to plus i minus, a trzeci pin to sygnał z czujnika (nie musisz go wykorzystywać). Sterowanie tym wentylatorem możesz zrealizować na bazie jakiegoś tranzystora, możesz też wykorzystać mostek H (nie wiem co masz pod ręką). W przypadku pompy będzie analogiczna sytuacja 🙂 Nie wiem jak dokładnie chciałbyś sterować tymi elementami, ale jeśli włączanie/wyłączanie będzie odbywało się stosunkowo rzadko to możesz nawet podłączyć te element przez przekaźniki.

• Pomogłeś! 1

Mam jeden przekaźnik

SRD-05VDC-SL-C

Podłączyłem wcześniej wentylator tak na sucho do GND i VIN i działał na pełnej mocy. Czy mogę tak zrobić tylko z jakimś tranzystorem?

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie