Skocz do zawartości

R-Pi partycja boot, problem z read-only


maknews

Pomocna odpowiedź

Czesc, jestem nowy w dziedzinie Linux'a. Wykupiłem kurs na R-Pi(I), ale natrafiłem na mały problem juz na samym początku. Chciałbym przetestować możliwosć uruchomiania R-Pi poprzez UART, ale partycja boot instaluje mi się w trybie read-only, także nie mam możliwosci jakiejkolwiek edycji pliku config.txt. Probowałem szukać rozwiązań(gotowców), ale bez większego sukcesu. Czy mogę prosić, o krótki instruktarz (lub wskazać miejsce, gdzie taki instruktarz mogę znaleźć) jak powinienem rozwiązać w/w problem? Z góry dziękuję

Link do komentarza
Share on other sites

@maknews witam na forum 🙂 W jaki sposób instalowałeś system? Nie korzystasz przypadkiem z jakiegoś adaptera do kart, w którym masz mechanicznie (za pomocą przełącznika) zablokowaną edycję plików na karcie?

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)

Korzystam z Mac'a a do "wypalenia" karty SD użyłem https://www.balena.io/etcher/. Używam SD adaptera, który kupiłem wraz z kartą micro. Przełączałem pozycję lock w dwie możliwe pozycje i wynik co do odczytu jest taki sam: "you can read only". Przełożyłem kartę micro do adaptera USB, który dostałem w zestawie do kursu i rezultat jest ten sam: "you can read onlyimage.thumb.png.000adaffdfd15e4d7098014bad746938.png

Próbowałem z komendą "mount -o remount,rw /boot", ale dostaje zwrot, iż "/boot: unknown special file or file system", ale może zrobiłem cos nie tak...

Edytowano przez maknews
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber