jerzyb Napisano Luty 4, 2021 Udostępnij Napisano Luty 4, 2021 (edytowany) Mam pytanie: chcę zasilać trzy 12v taśmy ledowe zasilaczem impulsowym i dodatkowo regulować osobno natężenie świecenia trzema ściemniaczami. Przy dwóch ściemniaczach podłączonych do tego samego zasilacza wszystko pracuje normalnie. Po podłączeniu trzeciego zaczyna się migotanie przy przekręceniu na niższą moc. Przy ustawieniu na max ledy świecą światłem ciągłym. Co mam zrobić: czy każdy ściemniacz zasilać osobnym zasilaczem, czy może zastosować np filtry ferrytowe na kablach zasilających, czy może zastosować zasilacz transformatorowy a nie impulsowy ( impulsowy zaczyna brzęczeć przy ściemnianiu ). Jestem zielony i nie wiem co zrobić. Oświetlenie z migotaniem może mi przeszkadzać bo robię zdjęcia. W przypadku ustawienia czasu otwarcia migawki może przypaść na fazę braku światła. Edytowano Luty 4, 2021 przez jerzyb Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
marek1707 Luty 4, 2021 Udostępnij Luty 4, 2021 Wszystko zależy od ściemniaczy jakie kupiłeś. Jeśli są to typowe moduły pracujące na zasadzie zero-jedynkowego sterowania diodek, to w zasadzie od razu każdy z nich możesz wyrzucić do kosza. One nie nadają się do fotografii, bo tylko nasze oko jest tak wolne, że nie zauważa migotania. Element światłoczuły aparatu i owszem, niezależnie od tego czy to matryca CMOS czy błona. Nawet pojedynczy taki ściemniacz mruga, dwa wchodzą w zdudnienia i dlatego zaczynasz widzieć przygasania (bo częstotliwości PWM są podobne, ale nie identyczne), z trzema to samo tylko bardziej. Musisz kupić takie coś, co reguluje diody stałoprądowo, wtedy niezależnie od wybranego poziomu jasności płynie przez LEDy prąd stały, mniejszy lub większy. Żadne filtry tu nie pomogą, mruganie wynika z zasady działania. 2 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
jerzyb Luty 4, 2021 Autor tematu Udostępnij Luty 4, 2021 Zwykły najtańszy chińczyk. Migotanie przy jednym ściemniaczu jest do zaakceptowania, praktycznie jest niewidoczne. Spróbuję podłączyć do trzech niezależnych zasilaczy. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
marek1707 Luty 4, 2021 Udostępnij Luty 4, 2021 (edytowany) 40 minut temu, jerzyb napisał: Migotanie przy jednym ściemniaczu jest do zaakceptowania, praktycznie jest niewidoczne. Niewidoczne dla Ciebie. LEDy i tak mrugają sobie wesoło. 40 minut temu, jerzyb napisał: Zwykły najtańszy chińczyk. Nie ma że zwykły. Ważne co ma w środku. Wygląd obudowy na pewno możesz pokazać na forum wystroju wnętrz, ale nie gdy prosisz o pomoc techniczną. Przydałoby się zdjęcie płytki, elementów itd.. Tak, tak podłącz i miej to z głowy. Edytowano Luty 4, 2021 przez marek1707 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
jerzyb Luty 4, 2021 Autor tematu Udostępnij Luty 4, 2021 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
marek1707 Luty 5, 2021 Udostępnij Luty 5, 2021 No i tu od razu wszystko widać. Stabilizator napięcia, generator sygnału piłokształtnego (napięcie wzięte z kondensatora przy 555), komparator robiący z tego PWM względem napięcia potencjometru i tranzystor mocy. Żadnych indykcyjności a więc żadnego filtrowania po stronie wyjścia. Czysty PWM w którym diodki zpalają się na 100% i gasną do 0%. Możesz to na choince powiesić a nie do atelier wpychać. Po uzupełnieniu o spory dławik, kondensator i diodę może coś by z tego quasi-stałoprądowego wyszło, ale nie posądzam Cię o takie wchodzenie w temat. Do studia musisz kupić inny sprzęt, podejrzewam że jakiegoś gotowca typu panel LED z zasilaniem 230VAC, gałką i napisem "Constant current LED driver" czy coś. No i zadbaj o CRI - jaki jest dla tych Twoich tasiemek? Bo na tym nie warto oszczędzać, a taniocha potrafi być tragiczna. 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
jerzyb Luty 5, 2021 Autor tematu Udostępnij Luty 5, 2021 (edytowany) Dziękuję za odpowiedzi. Fotografią zajmuję się amatorsko, więc nie będę inwestować w drogi sprzęt. Fotografuję minerały z własnej kolekcji. Moje źródło światła to taśmy o barwach 4000, 5000 i 6000K. CRI nieznane. Po zmieszaniu tych barw otrzymałem światło zbliżone do dziennego. Przy pełnej mocy wszystko jest w porządku. Przy ściemnianiu migotanie najpierw pojawia się na ekranie aparatu , a dopiero później widać gołym okiem. Wypróbuję różne warianty i odpiszę Jestem zielony, tak jak na wstępie napisałem. Oto przykładowe zdjęcia wykonane tym oświetleniem Edytowano Luty 8, 2021 przez Gieneq 2 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
jerzyb Luty 5, 2021 Autor tematu Udostępnij Luty 5, 2021 (edytowany) Zmieniłem zasilacz impulsowy na Zasilacz laboratoryjny PS305D i prawie nie migają ledy. Można w nim też regulować natężenie prądu. Edytowano Luty 5, 2021 przez jerzyb Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!