Skocz do zawartości

Migotanie LED-ów ze ściemniaczami


jerzyb

Pomocna odpowiedź

Mam pytanie: chcę zasilać trzy 12v taśmy ledowe zasilaczem impulsowym i dodatkowo regulować osobno natężenie świecenia trzema ściemniaczami. Przy dwóch ściemniaczach podłączonych do tego samego zasilacza wszystko pracuje normalnie. Po podłączeniu trzeciego zaczyna się migotanie przy przekręceniu na niższą moc. Przy ustawieniu na max ledy świecą światłem ciągłym. Co mam zrobić: czy każdy ściemniacz zasilać osobnym zasilaczem, czy może zastosować np filtry ferrytowe na kablach zasilających, czy może zastosować zasilacz transformatorowy a nie impulsowy ( impulsowy zaczyna brzęczeć przy ściemnianiu ). Jestem zielony i nie wiem co zrobić. Oświetlenie z migotaniem może mi przeszkadzać bo robię zdjęcia. W przypadku ustawienia czasu otwarcia migawki może przypaść na fazę  braku światła.

Edytowano przez jerzyb
Link do komentarza
Share on other sites

Wszystko zależy od ściemniaczy jakie kupiłeś. Jeśli są to typowe moduły pracujące na zasadzie zero-jedynkowego sterowania diodek, to w zasadzie od razu każdy z nich możesz wyrzucić do kosza. One nie nadają się do fotografii, bo tylko nasze oko jest tak wolne, że nie zauważa migotania. Element światłoczuły aparatu i owszem, niezależnie od tego czy to matryca CMOS czy błona. Nawet pojedynczy taki ściemniacz mruga, dwa wchodzą w zdudnienia i dlatego zaczynasz widzieć przygasania (bo częstotliwości PWM są podobne, ale nie identyczne), z trzema to samo tylko bardziej. Musisz kupić takie coś, co reguluje diody stałoprądowo, wtedy niezależnie od wybranego poziomu jasności płynie przez LEDy prąd stały, mniejszy lub większy.

Żadne filtry tu nie pomogą, mruganie wynika z zasady działania.

  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

image.thumb.png.b4872ff4cb2572e67621b8e08498a9dc.png

Zwykły najtańszy chińczyk. Migotanie przy jednym ściemniaczu jest do zaakceptowania, praktycznie jest niewidoczne.