daniel89 Napisano Marzec 13, 2021 Udostępnij Napisano Marzec 13, 2021 (edytowany) Witam, Proszę o poradę jaki typ bezpiecznika mogę zastosować do ochrony akumulatora gdzie jego maksymalne napięcie wynosi 75,6V DC oraz prąd maksymalny jaki z niego ma być pobierany to 50 Amper . Znalazłem taką wkładkę :https://www.tme.eu/pl/details/9005805.50/bezpieczniki-samochodowe-pozostale/siba/ , lecz obudowa do niego nie bardzo pasuje mi do skrzynki : https://www.tme.eu/pl/details/177.5701.0001/gniazda-bezpiecznikowe-samochodowe/littelfuse/ . Dodatkowo potrzebuję zabezpieczenia na ładowanie BMS tego akumulatora na 20 Amper to samo napięcie. Takie gniazdo do wtyku ładowania by mi wymiarowo odpowiadało : https://www.tme.eu/pl/details/150603/gniazda-bezpiecznikowe-na-przewod/littelfuse/01500603z/ , ale nie mogę znaleźć do niego bezpiecznika na napięcie stałe 80VDC i prąd 20 Amper. Tutaj nie bardzo wiem jak by się zachował bezpiecznik topikowy na prąd zmienny ot taki : https://www.tme.eu/pl/details/abe20a250v/bezpieczniki-6-3x32mm-szybkie/conquer-electronic-co-ltd/abe-20a-250v/ Alternatywą miał by być bezpiecznik typu S , lecz nie wiem czym się kierować przy doborze. W dokumentacjach pisze że dla jednopolowego to zazwyczaj na 48VDC a dla dwupolowego dopiero 98VDC. Dodatkowo jego magnetyczny człon pisze że ma 2, 3 lub 4 krotność prądu znamionowego. Może to być nie odpowiednie zabezpieczenie, lecz nie bardzo wiem czy dobrze rozumuję ? Sam BMS niby chroni akumulator , lecz zalecają aby dać jeszcze bezpiecznik w razie W na plus zasilania jeśli jednopolowy i celuję właśnie w tego typu zabezpieczenie https://www.tme.eu/pl/details/9005805.50/bezpieczniki-samochodowe-pozostale/siba/ , czy jest jakieś inne lepsze/tańsze rozwiązanie ? Edytowano Marzec 13, 2021 przez daniel89 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Anonim Kwiecień 29, 2021 Udostępnij Kwiecień 29, 2021 Zapewne kolega ma inverter.Kiedyś stosowałem bezpiecznik samochodowy za 2 zł,ale jak kilka razy się przepalił i trzeba było wymienić to zastosowałem esa i jest spokój.Jak wywali to tylko trzeba podnieść dźwigienkę.Bezpiecznik jednopolowy B50 wystarczy.Istotna jest charakterystyka bezpiecznika.W zależności od producenta prąd rozłączenia to 1,1 wartości znamionowej do 1,45.Zdaje się,że firma ABB ma 1,1 wartości znamionowej.Przestrzegam przed stosowaniem chińskich bezpieczników bo mogą w ogóle nie zadziałać. Natomiast zastosowanie BMS to tylko do ładowania i musisz zrobić klucz omijający BMS podczas pobierania energii z akumulatora.Niestety dostępne invertery mają duże indukcyjności , pojemności i w momencie załączenia pobór prądu jest tak duży,że BMS natychmiast się rozłączy .Popatrz na rozwiązania w tym zakresie firm Elona Muska. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!