Karox Napisano Maj 8, 2021 Udostępnij Napisano Maj 8, 2021 Witam. Może nie za dobrze opisałem temat ale, jestem w tym zielony i się uczę ale umiem co raz więcej 😄 Wracając do tematu, chodzi mi o to że gdy mam program np. #define L_PWM 5 #define L_DIR 4 #define R_PWM 6 #define R_DIR 9 #define PWM_MAX 165 void setup() { //Konfiguracja pinow od mostka H pinMode(L_DIR, OUTPUT); pinMode(R_DIR, OUTPUT); pinMode(L_PWM, OUTPUT); pinMode(R_PWM, OUTPUT); } void loop() { leftMotor(60); //Jazda do przodu z predkoscią 60% rightMotor(60); delay(1000); //Jazda przez sekunde leftMotor(-50); //Obrot w miejscu z predkoscią 50% rightMotor(50); delay(2000); //Czas trwania obrotu 2 sekundy leftMotor(-80); //Jazda do tyłu z predkoscią 80% rightMotor(-80); delay(1000); //Jazda do tyłu przez sekunde } void leftMotor(int V) { if (V > 0) { //Jesli predkosc jest wieksza od 0 (dodatnia) V = map(V, 0, 100, 0, PWM_MAX); digitalWrite(L_DIR, 0); //Kierunek: do przodu analogWrite(L_PWM, V); //Ustawienie predkosci } else { V = abs(V); //Funkcja abs() zwroci wartosc V bez znaku V = map(V, 0, 100, 0, PWM_MAX); digitalWrite(L_DIR, 1); //Kierunek: do tyłu analogWrite(L_PWM, V); //Ustawienie predkosci } } void rightMotor(int V) { if (V > 0) { //Jesli predkosc jest wieksza od 0 (dodatnia) V = map(V, 0, 100, 0, PWM_MAX); digitalWrite(R_DIR, 0); //Kierunek: do przodu analogWrite(R_PWM, V); //Ustawienie predkosci } else { V = abs(V); //Funkcja abs() zwroci wartosc V bez znaku V = map(V, 0, 100, 0, PWM_MAX); digitalWrite(R_DIR, 1); //Kierunek: do tyłu analogWrite(R_PWM, V); //Ustawienie predkosci } } void stopMotors() { analogWrite(L_PWM, 0); //Wylaczenie silnika lewego analogWrite(R_PWM, 0); //Wylaczenie silnika prawego } I gdy go już wgram to tak, działa ale jak wgram i po wgraniu odłączę kabel USB od arduino zostawiając przełącznik włączony (ten na samej górze) to program nie działą i arduino nie jeździ, a jak zostawie podłączony kabel to działa. Niewiem o co chodzi ale wiem że kabel jest niepotrzebny tylk