Skocz do zawartości

Drukarka 3D - wybór

MasterSquirrel

Pomocna odpowiedź

Witajcie,

Jestem początkujący jeśli chodzi o druk 3D, zdarzyło mi się pracować na kilku sprzętach i uznałem to za na tyle satysfakcjonujące by nabyć sobie swój własny egzemplarz, chciałbym poznać wasze zdanie na temat drukarek 3w1 np. firmy Snapmaker...jak z jakością wydruków? Może macie do polecenia jakiś fajny produkt do max 4000?

Pozdrawiam. 

Osobiście posiadam (oryginalną) Prusę i3 MK3S... i jak narazie jest niezawodna. Ostatnio po trzech miesiącach ponownie ją uruchomiłem, jedyne czego potrzebowała to kalibracja osi Z (bo smarowałem śruby trapezowe i silniki się rozjechały). Po kalibracji od ręki można było wydrukować.

Co do jakości to podeślę Ci fotki dzisiejszego wydruku (jedyne co zmieniałem od startu to kalibracja osi Z po smarowaniu, tak to wszystkie ustawienia z fabryki):

image1.thumb.jpg.9dca01e7a786375d9a104741187024bc.jpgimage0.thumb.jpg.0067e929ce5e0fb540091108ca28c324.jpgimage2.thumb.jpg.d81e2b746d84d7218db2498d491bc21a.jpg

(Prototyp szpuli SMD na SOIC8)

Sam prototyp muszę jeszcze dopracować...

Co do drukarki to dość często trzeba ją posmarować, bo inaczej mocno zaczyna piszczeć, ale to chyba każda tak ma 😉 A co do wyboru kit/złożona to bierz kita, sam jestem wielkim gamoniem z mechaniki, ale złożyłem ją w 12 godzinek 😉 Poza tym teraz wiem jak ją rozłożyć by  nasmarować wałek silnika wewnątrz jego obudowy, co by nie skrzypiało jak drzwi w nawiedzonym domu... Wiedza ze składania jest dość przydatna do późniejszej konserwacji, a kit jest też tańszy...

Składania zepsuć się (prawie)* nie da... 

Do tego jest całkiem fajne community, które często pomoże, a jak coś nie działa to (rozwiązanie) praktycznie zawsze jest albo w komentarzach albo na forum 😉 Dodatkowo do instrukcji w wersji elektronicznej masz komentarze użytkowników.