Skocz do zawartości

ESP8266 zmiana baudrate w "locie"


_LM_

Pomocna odpowiedź

Ponieważ nie znam się zbytnio na c++ oraz bibliotekach arduino mam takie zapytanie: Mam konfigurację 

 Serial.begin(9600);

Oraz czasem, zależnie od innych czynników w programie potrzebuję przejść na baud 115200.

Jak to prawidłowo wykonać? Powinienem "odwołać" klasę serial

~Serial

i zainicjalizować z nowym bd? Czy po prostu raz wołać begin(9600) raz (115200)? 

Edytowano przez Gieneq
Link do komentarza
Share on other sites

38 minut temu, _LM_ napisał:

Ok, jeszcze sprawa bufora doczytałem że ma max 256 bajtów https://arduino-esp8266.readthedocs.io/en/latest/reference.html Na dzień dobry potrzebuję co najmniej 1KB rozumiem że trzeba monitorować jakoś fifo i gdy dochodzi do przepełnienia, kopiować dane do bufora zewnętrznego?

Podobne rozwiązanie stosowałem dla USB w moim Encryption Module. Kiedy otrzymywałem dane CDC (64B) to kopiowałem je do (zapętlonego) bufora 16kB + 128B wewnątrz RAM'u (indeks po wykroczeniu poza zakres wracał na początek, jednocześnie sprawdzając odległość do ostatniej przetworzonej danej). Nie wiem czy w Twoim przypadku się sprawdzi, bo jednak UART nie ma systemu ACK i retransmisji, więc musisz przetwarzać dane szybciej niż je otrzymujesz. Oczywiście USB działa na przerwaniach co 64B (1.1 Full Speed, maksymalny rozmiar pakietu danych).

Edit: nvm jestem ślepy 😉 w ostatniej funkcji jest ustawianie bufora, w tej wersji już nie ma weryfikacji miejsca, bo i tak nie nadążało przepełniać bufora.

Edytowano przez H1M4W4R1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony