Skocz do zawartości

Własna Class'a i problemy z przerwaniami PCINT (zielony)

MarCiu

Pomocna odpowiedź

Witam 

Chciałem trochę posprzątać w obecnym projekcie i zrobić własne klasy w oddzielnych plikach i ogółem zaprowadzić trochę porządku.

I o ile wszystko miałem w zwykłych procedurach to działało, to tu jestem zielony i kompletnie sobie nie radzę (Jest to moje pierwsze zetknięcie i klasami i oddzielnymi bibliotekami). Niestety do tego słaby angielski nie pomaga i trochę błądzę i nie potrafię dojść w jakim kierunku podążać.

Klasę ze zwykłym miganiem diodą (przekazanie pinu i stanu), zrobiłem bez problemu. Ale z czymś takim jak to siedzę od wieczora..

Ale do rzeczy. Chciałem przenieść obsługę silników i enkoderów do oddzielnych plików/klas.

klasa wygląda tak:

plik encoder.h:

#ifndef encoder_h
#define encoder_h

#include "Arduino.h"
#include <pcint.h>

class Encoder {
  public:   
    byte _encoder_pin_A;
    byte _encoder_pin_B;
    void ISR_encoder_A();
    void ISR_encoder_B();

Encoder(int pin_A, int pin_B);
    void begin();
    int get_cnt();
    int _enc_cnt = 0;
};

#endif

plik encoder.cpp:

#include "Arduino.h"
#include "encoder.h"
#include <pcint.h>

Encoder::Encoder(int pin_A, int pin_B) {
  _encoder_pin_A = pin_A;
  _encoder_pin_B = pin_B;
}

void Encoder::ISR_encoder_A() {
  if ( digitalRead(_encoder_pin_A)  != digitalRead(_encoder_pin_B) ) _enc_cnt++;
  else _enc_cnt--;
}
void Encoder::ISR_encoder_B() {
  if ( digitalRead(_encoder_pin_B)  == digitalRead(_encoder_pin_A) ) _enc_cnt++;
  else _enc_cnt--;
}

int Encoder::get_cnt(){
  return _enc_cnt;
}

void begin(){
  pinMode(_encoder_pin_A, INPUT_PULLUP);
  pinMode(_encoder_pin_B, INPUT_PULLUP);
  PCattachInterrupt<_encoder_pin_A>(Encoder::ISR_encoder_A, CHANGE);
  PCattachInterrupt<_encoder_pin_B>(Encoder::ISR_encoder_B, CHANGE);
}

Arduino sypie mi takimi błędami:

C:\Arduino\Nano\SMARS\encoder.cpp: In function 'void begin()':