gregholubek Napisano Październik 1, 2022 Udostępnij Napisano Październik 1, 2022 Czesc, jestem nowy w temacie.. inspiracją do rozpoczecia przygody z arduino było użytkowanie motocykla z zainstalowaną elektryczną kontrolą przepustnicy - był to add on niefabryczny w kawasaki GPZ 900. Motocykl sprzedałem i teraz mam kolejny i zamarzyłem o podobnym rozwiązaniu. Nie jestem pewien co sterowało servo w porzednim .. 4 lata nie było potrzeby dotykania się sprawy - bezawaryjny, ale pomyślałem o Arduino. Jestem na etapie: servo sterujace przepustnicą reaguje na ruch manetki (potencjometra) prawidłowo.. natomiast nie umiem dodac do sketch kolejnych funkcji: - przycisk blokady położenia servo - przyciski krokowego przesuwu w prawo i w lewo z utrzymaniem zadanej pozycji servo - przycisk reset do polozenia "0" - diody "on" i "off" Mam nadzieję, ze to nie jest zupełnie off topic .. i ktoś sie pochyli nad moim zmartwieniem za co z góry dziekuję. w załczeniu schemat poglądowy Grzegorz Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Treker (Damian Szymański) Październik 3, 2022 Udostępnij Październik 3, 2022 @gregholubek realizacja takiego projektu jest dość ryzykowna. Oczywiście można to zrobić, ale w tym wypadku każdy błąd może zakończyć się bardzo źle. Zastanów się czy na pewno chcesz to realizować w docelowy sposób, czy ma to być tylko testowy układ na biurko. Przy realizacji prawdziwego projektu musiałby zadbać o porządne serwo, dobre filtrowanie zasilania, trzeb byłoby też zapomnieć o płytkach stykowych i luźnych przewodach - taki układ zbierałby masę zakłóceń. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...