Skocz do zawartości

Tempomat motocyklowy RideByWire


gregholubek

Pomocna odpowiedź

Czesc, jestem nowy w temacie.. inspiracją do rozpoczecia przygody z arduino było użytkowanie motocykla z zainstalowaną elektryczną kontrolą przepustnicy - był to add on niefabryczny w kawasaki GPZ 900. Motocykl sprzedałem i teraz mam kolejny i zamarzyłem o podobnym rozwiązaniu. Nie jestem pewien co sterowało servo w porzednim .. 4 lata nie było potrzeby dotykania się sprawy - bezawaryjny, ale pomyślałem o Arduino.

Jestem na etapie: servo sterujace przepustnicą reaguje na ruch manetki (potencjometra) prawidłowo.. natomiast nie umiem dodac do sketch kolejnych funkcji:

- przycisk blokady położenia servo

- przyciski krokowego przesuwu w prawo i w lewo z utrzymaniem zadanej pozycji servo

- przycisk reset do polozenia "0"

- diody "on" i "off"

Mam nadzieję, ze to nie jest zupełnie off topic .. i ktoś sie pochyli nad moim zmartwieniem za co z góry dziekuję. 

w załczeniu schemat poglądowy

Grzegorz 

 

arduino temapomat.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

@gregholubek realizacja takiego projektu jest dość ryzykowna. Oczywiście można to zrobić, ale w tym wypadku każdy błąd może zakończyć się bardzo źle. Zastanów się czy na pewno chcesz to realizować w docelowy sposób, czy ma to być tylko testowy układ na biurko. Przy realizacji prawdziwego projektu musiałby zadbać o porządne serwo, dobre filtrowanie zasilania, trzeb byłoby też zapomnieć o płytkach stykowych i luźnych przewodach - taki układ zbierałby masę zakłóceń.

Link do komentarza
Share on other sites

Wypadki sie zdarzaja a jak by po takim zdarzeniu ktos dopatrzyl sie moda, to regres murowany. A to tylko finansowa odpowiedzialnosc, choc moze isc z astronomiczne kwoty.

Dodalbym od siebie jeszcze, odnoscnie kwestii technicznej - jakis podsystem ktory by wykryl awarie np. okablowania itp., tak zeby wszystko sie nawzajem pilnowalo.

Edytowano przez matsobdev
Link do komentarza
Share on other sites