Skocz do zawartości

Mechanika, czyli silniki, przekładnie, sprzęgła etc.

ostatni_login

Pomocna odpowiedź

Witam,

Jestem tutaj nowy i dosyć zielony w temacie. Mam pare fajnych pomysłów na pare fajnych rzeczy dla siebie, tylko nie wiem jak to ugryźć. Brakuje mi wiedzy czysto mechanicznej (zresztą nie tylko tylej :)). Chciałbym zrobić np. dmuchawe do grilla, sterownik do rolet, czy automatyczna ostrzałkę do nozy symulującą ruchy człowieka i wiele innych.

Wszystkie te projekty wymagają mechaniki. O ile sterownik do rolet wydaje się prosty, bo, bo ruch obrotowy trzeba przenieść na ruch obrotowy i jedynym problemem jest zmiana kierunku obrotów silnika (to można zrealizować przez mikrokontroler, który i tak będzie w projekcie). Natomiast nie wyobrażam sobie ładować procoesora do dmuchawy do grilla 🙂 Byłbym wdzięczny za informacje/ miejsca gdzie można poczytać o takich rozwiązaniach. Poniżej postaram się dodać listę pytań poglądowych rzeczy, których nie wiem jak zrealizować, a już na pewno zostały wymyślone.

- np. dmuchawa do grilla jak wysprzęglić, a później zasprzęglić silnik po dojechaniu do punktu X i zmienić jego kierunek

- Jak zrealizować ruch ukośny tj. X1 == X2 && Y1 != Y2. Gdzie się montuje silniki, jak w ogóle taka konstrukcja wygląda

- Jak wysprzeglić np sterownik do rolet, żeby możnabylo też starować nimi ręcznie

Będę wdzięczny za naprowadzenie mnie na odpowiedzi/ podpowiedzenie miejsca gdzie poczytam na dany temat, gdyż rozumiem, że pytania są dosyć ogólne, ale chciałbym mieć jakiś punkt zaczepienia.

Pozdrawiam!

3 godziny temu, ostatni_login napisał:

Jak zrealizować ruch ukośny tj. X1 == X2 && Y1 != Y2. Gdzie się montuje silniki, jak w ogóle taka konstrukcja wygląda

Poczytaj o CoreXY, ale z reguły takie sterowanie wymaga kontrolera. 

- Jak wysprzeglić np sterownik do rolet, żeby możnabylo też starować nimi ręcznie