Skocz do zawartości

Podłączenie wentylatorów i sterowanie ledami

RolnikDawid

Pomocna odpowiedź

Hej,

na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem totalnie zielony jeśli chodzi o elektronikę, ale potrafię programować. Chciałbym zaprojektować system do automatycznego zarządzania uprawą kaktusów. Projekt hobbystyczny i mowa o kilku kaktusach. Znalazłem kilka modułów, które byłyby przydatne, ale nie mam pojęcia jak to wszystko ze sobą podłączyć, dlatego mam kilka pytań: 

1) Znalazłem taki wentylator na botland: https://botland.com.pl/wentylatory-montazowe/3876-wentylator-12v-80x80x25mm-3-przewody-5904422349615.html - od tego wiatraczka idzie kabel z taką końcówką:
wentylator-12v-80x80x25mm-3-przewody.jpg
Gdzie miałbym go wpiąć przyjmując, że chciałbym go sterować za pomocą Arduino?

2) Czy jest jakiś system, którego można byłoby zaprogramować do sterowania ledami?

W późniejszym etapie pewnie jeszcze popracuję nad pompą wody czy kontrolę temperatury, ale na sam początek chciałbym postawić te 2 rzeczy z racji tego, że kaktusy nie wymagają dużo podlewania, ale bardziej cyrkulacji powietrza i zarządzania światłem, wiec wydaje mi się to dobre na początek.

Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś mógłby mi pokierować w dobrym kierunku.

Pozdrawiam
Dawid

Dnia 28.06.2023 o 08:28, RolnikDawid napisał:

Gdzie miałbym go wpiąć przyjmując, że chciałbym go sterować za pomocą Arduino?

Wentylator to silnik DC, więc możesz nim sterować przez mostek H, tranzystor lub nawet za pomocą przekaźnika. Wszystko zależy od tego jak ma działać to sterowanie. Czy zależy Ci na sterowaniu prędkością, czy wystarczy zwykłe on/off itd. Podaj trochę więcej szczegółów.

Dnia 28.06.2023 o 08:28, RolnikDawid napisał:

2) Czy jest jakiś system, którego można byłoby zaprogramować do sterowania ledami?