Skocz do zawartości

Arduino Nano(chińczyk) - nie łączy się z Arduino IDE


Tomasz007

Pomocna odpowiedź

Witam szanowne grono.

Jestem początkujący wiec z góry przepraszam za proste (tak zakładam) pytanie.

Odkopałem nano kupioną kilka lat temu na Ali i postanowiłem ją rozruszać, problem polega na tym że nie łączy się z IDE, dioda PWR świeci ciągle i dioda L miga (zakładam że wgrano program diody). Po uruchomieniu IDE nie łączy się z Nano.

nano jest na interfejsie FT232RL. 

 

image.thumb.png.15bbca074a8a9096d5f1f1af7a3b9e03.pngimage.thumb.png.43a03ec11c19e132aa329d5de26d08bd.png

 

poniżej widok z menegera urządzeń 

image.thumb.png.a1d43695f2702c0bc11d43b40d54ceb2.png

a tak to jest widoczne w IDE, po kliknięciu "informacja o płytce pokazuje się poniższy komunikat. Wybrałem płytkę i port8

image.thumb.png.4275459b62e9dcb37829d480ee3cffc9.png image.thumb.png.ae1521dc05effe41cc517f5923835fc1.png

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

2 godziny temu, kaczakat napisał:

Pewnie masz stary bootloader, jest taka opcja do wskazania  w menu Arduino.

Dzięki, doczytałem że aby zmienić bootloader potrzebny jest programator plus przejściówka, więc na jakiś czas zostawiam temat, piszesz coś o wskazaniu w menu Arduino, czy masz coś konkretnego na myśli?

Link do komentarza
Share on other sites

Jeszcze raz, masz stary bootloader, sprawny, sprawną płytkę, wystarczy, że w menu wskażesz, że masz stary bootloader i program powinien się wgrać.

Możesz mieć oczywiście coś innego zepsute, ale warto sprawdzić przed odłożeniem tematu na kolejne 5 lat.

image.thumb.png.16a394d9236bb7d9c28361a8e39f14c5.png

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny