Skocz do zawartości

Zmiana oprogramowania w tablecie i wady

Monika9595

Pomocna odpowiedź

Witam.

Z góry przepraszam, że nie będę pisała fachowym językiem (jestem zielona,a elektronika zajmuje się mąż który aktualnie jest poza granicami) oraz, jeżeli zamieszczony przeze mnie wątek jest w złym temacie.

Pisze, ponieważ nie wiem jak ugryźć temat. Sprzedaje na allegro jako prywatną osoba i 2 tygodnie temu sprzedałam używany tablet Lenovo ThinkPad 10. Przed wysyłką był czyszczony i przywracane były wszystkie ustawienia fabryczne. Mąż i kilku jego znajomych (którzy siedzą również w tym temacie) sprawdzali czy wszystko działa - był sprawny.

Ostatnio zwrócił się do mnie owy Pan z problem, iż tydzień czekał na rysik i dopiero zaczął użytkować tableta, nie działa do końca dotyk w tablecie - konkretnie i palcem i rysikiem nie łapie dotyk w górnej i dolnej granicy. Owy Pan przyznał się również, ze po odebraniu go zainstalował system z "niby" oficjalnego obrazu dysku od LENOVO ale że było to Windows 8.1 to musiał go zaktualizować do Windowsa 10.

Moje pytanie jest takie co można z tym zrobić? Tablet był sprawny do samej wysyłki, nie był również uszkodzony,a na czas wysyłki był bardzo dobrze zabezpieczony. Pan liczy na to że zwrócę mu częściowo pieniądze za zakup tableta, w którym sam dokonał zmian w oprogramowaniu. 

Prosiłabym o poradę co w tej sprawie zrobić. Ponieważ męża nie ma a allegro w tej sprawie nagli. Czy możliwe jest że po zmianie systemu i aktualizacji dotyk może dochodzić nie do końca brzegu tableta? Oraz może Państwo wiedzą czy mogę odrzucić reklamacje z tytułu rękojmi z powodu tego, iż Pan dokonał zmian systemowych na własną rękę i teraz niby wyszła ta wada?

Pan zrobił sobie to na własną rękę i żąda teraz zwrotu pieniędzy, ponieważ dotyk nie działa dopiero po tej jego zmianie systemu.

Edytowano przez Monika9595

@Monika9595 witam na forum! Obawiam się, że to raczej temat na forum prawnicze, a nie elektroniczne 😉