Skocz do zawartości

Problem z podłączeniem ESC 1S dla silnika BLDC 0802SE 19500KV do Arduino

Gregonus

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry.

Ostatnio kupiłem silnik 0802SE 19500KV BLDC i ESC 1S - link do ESC: https://pl.aliexpress.com/item/1005006869914363.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.3.539943ceoi18oW&gatewayAdapt=glo2pol. Jednak po kupieniu okazało się że piny do podłączenia które autor zamieścił na stronie sprzedaży okazały się nieprawidłowe i musiałem próbować po kolei każdy pin i w ten sposób udało mi się ustalić gdzie jest pin od zasilania i masy. Problem jest w tym, że nie udało mi się odnaleźć pinu od PWM ponieważ gdziekolwiek go podłączę to silnik stoi w miejscu. Załączam zdjęcia podłączenia ESC do arduino. Dodatkowo zaznaczam że nie jestem totalnym amatorem z Arduino ale o silnikach BLDC i ESC nie wiem prawie nic. Liczę na waszą pomoc. Jak by coś było nie jasne to napisze

IMG_20250304_150652857.jpg

IMG_20250304_150820561~2.jpg

2 godziny temu, Gregonus napisał:

piny do podłączenia które autor zamieścił na stronie sprzedaży okazały się nieprawidłowe 

A skąd to wiadomo, skoro silnik tak czy siak się nie kręci?

1. Silnika nie powinieneś zasilać z 3,3V Arduino. Zasilacz ten jest zbyt słaby.

2. Podłączamy kolejno od prawej:

(+) zasilania (na zdjęciu przewód czerwony)

(-) zasilania (biały)

sterowanie PWM (zielony)

ostatniego nie podłączamy.

Właśnie chodzi o to, że podałeś taką samą kombinacje podłączenia kabli jakie podał autor ESC a po podłączeniu w ten sposób silnik się nie kręci, ESC nie działa. Dodatkowo zasilam 5V z Arduino. Być może jest to za mało chociaż w specyfikacji ESC było napisane że działa od 3.7V

• Lubię! 1

1 godzinę temu, Gregonus napisał:

było napisane że działa od 3.7V

A było napisane jaki prąd pobiera?

Takiego silnika nie można zasilać z Arduino (ani z 3,3V, ani z 5V) - musi mieć osobny zasilacz lub akumulatorek, o odpowiedniej wydajności prądowej.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.