Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Nic dziwnego, że pytanie pozostaje bez odpowiedzi od kilku już dni ale na tak postawione należy odpowiedzieć (czy ktoś wie?) krótko - TAk lub NIE. Poza tym, dlaczego nie używasz dużych liter? Elektronika wymaga precyzji i dlatego każda litera i liczba MUSI być dokładnie określona. Poza tym nie widzimy tego "zestawu 1 podstawy elektroniki". Elektronika to nauka ścisła i dlatego należy przykładać wagę do każdego określenia i sformułowania myśli. 

A oto przykładowa forma pytanie:

Jestem początkującym elektronikiem i chciałbym zbudować w praktyce układ (obwód) elektryczny (?) przedstawiony (i tu należy podać źródło lub zamieścić obrazek/film). Sprawiają mi trudności symbole zamieszczone w tym ćwiczeniu i nie potrafię ich przypisać do rzeczywistych elementów obwodu elektrycznego. Wyjaśniam, że jestem uczniem ( ) klasy szkoły ( ) i jestem ( nie jestem) zorientowany w podstawowych prawach fizyki (elektrotechniki). 

Dobrze jest też podać ewentualny wiek bo inaczej trzeba tłumaczyć te problemy nastolatkowi a inaczej osobie dorosłej czy nawet osobie w podeszłym wieku.

• Lubię! 2

@Tomasz15 na pewno znajdziesz jeżeli poszukasz, proszę jednak precyzyjnie napisać co konkretnie ...

@Preskaler a jak mi coś wytłumaczysz jak ja podchodzę w podeszły wiek , a w głowie rozum 13 latka ? :)))

17 godzin temu, Santiago napisał:

...

@Preskaler a jak mi coś wytłumaczysz jak ja podchodzę w podeszły wiek , a w głowie rozum 13 latka ? :)))

Nie słyszałeś powiedzenia, że na starość człowiek dziecinnieje? 😉

W obu tych przypadkach trzeba stosować tłumaczenie metodą "łopatologiczną" oczywiście 13-to latek powinien już posiadać podstawową wiedzę z fizyki a u 80-cio latka można zakładać, że wiele zapomniał z tej dziedziny. 

• Lubię! 2
  • 3 tygodnie później...

@Preskaler Myślałem że osoby które w tym temacie się orientują będą wiedziały o co chodzi bez podawania wieku klasy i innych danych które nie za bardzo wnaszą coś do naszej rozmowy