Skocz do zawartości

Serwokontroler SK-18 - Pytanie o zasilanie

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam serdecznie!

Jestem praktycznie zielony w temacie robotyki, automatyki czy elektroniki, jednak od czegoś trzeba zacząć.

Planuję budowę Manipulatora o 5 - stopniach swobody. Zakupiłem już serwokontroler Sommertech SK-18 jednak mam pytanie odnośnie zasilania. Gdzieś wyczytałem że dla 7 serwomechanizmów potrzeba 4 A.

Czy taki zasilacz wystarczy do prawidłowego działania kontrolera wraz z serwami:

Z góry dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję że trafiłem z działem...

Ogólnie tak, ale po gabarytach jest to transformatorowy- więc te 5V na wyjściu możę się zmieniać w zależności od obciążenia, a nieobciążony może mieć nawet 7V. Dla serw nie jest to za dużo (nie powinno) ale trudno ocenić jak będzie reagował serwokontroler. Sprawdź w instrukcji serwokontrolera zakres napięć.

A czy moglibyście doradzić mi jakieś zasilanie dla mojego tworu, które jest sprawdzone i niezawodne?

Aktualnie jeszcze mi nie doszedł serwokontroler. Wczoraj go dopiero zamówiłem, więc dokumentacji nie posiadam. Pytam, bo liczyłem że użytkujący podobne serwo będą na forum mogli podzielić się radami odnośnie zasilania 🙂

Z tego co mi wiadomo to działa on bez żadnych stabilizatorów a można do niego podłączyć 5v albo 6v i tu ma stabilizacje po przez diodę zentera . Jest tam zworka.

[ Dodano: 16-02-2011, 17:48 ]

Sprawdź zasilacz miernikiem nie obciążony ile ma volt??

Zasilacza też nie mam 🙂 Takowy jest na allegro, za 15 złotych do kupienia.

Jestem w fazie zbierania wszystkich części, nie wiem jaki zasilacz kupić, stąd było pytanie czy przedstawiony na obrazkach będzie odpowiedni.

Można użyć zasilacza od kompa. Pierwszy pod ręką z kupki 235W, dla linii 5V jest...19A. Jakieś kondziorki większe na wejściu i powinno być bezproblemowo. No i masz obciążenie dla podstawy manipulatora 😉

@edit

Przepraszam, nie doczytałem - przedmówca już o tym wspomniał.

• Lubię! 1