Skocz do zawartości

Serwokontroler SK-18 - Pytanie o zasilanie


Quarrel

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie!

Jestem praktycznie zielony w temacie robotyki, automatyki czy elektroniki, jednak od czegoś trzeba zacząć.

Planuję budowę Manipulatora o 5 - stopniach swobody. Zakupiłem już serwokontroler Sommertech SK-18 jednak mam pytanie odnośnie zasilania. Gdzieś wyczytałem że dla 7 serwomechanizmów potrzeba 4 A.

Czy taki zasilacz wystarczy do prawidłowego działania kontrolera wraz z serwami:

Z góry dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję że trafiłem z działem...

Link do komentarza
Share on other sites

Ogólnie tak, ale po gabarytach jest to transformatorowy- więc te 5V na wyjściu możę się zmieniać w zależności od obciążenia, a nieobciążony może mieć nawet 7V. Dla serw nie jest to za dużo (nie powinno) ale trudno ocenić jak będzie reagował serwokontroler. Sprawdź w instrukcji serwokontrolera zakres napięć.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Aktualnie jeszcze mi nie doszedł serwokontroler. Wczoraj go dopiero zamówiłem, więc dokumentacji nie posiadam. Pytam, bo liczyłem że użytkujący podobne serwo będą na forum mogli podzielić się radami odnośnie zasilania 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo to działa on bez żadnych stabilizatorów a można do niego podłączyć 5v albo 6v i tu ma stabilizacje po przez diodę zentera . Jest tam zworka.

[ Dodano: 16-02-2011, 17:48 ]

Sprawdź zasilacz miernikiem nie obciążony ile ma volt??

Link do komentarza
Share on other sites