Skocz do zawartości

l298 Pytanie


modelarz

Pomocna odpowiedź

Witam.

Mam pytanie dotyczące l298 maksymalny prąd ciągły to 2A a moje silniki pobierają więcej tak do 5A i 7A przy zatrzymanym wale. I mam taki pytanie czy w l298 da się tak zrobić żeby dawał tylko 2A nawet jak silniki chcą więcej. Bo patrzyłem i gdybym dał rezystory z wyjść 1 i 15 do gnd to właśnie miał bym pomiar prądy jaki silnik pobiera czy ograniczenie prądu. Bo jak ograniczenie to o jakiej wartości by był rezystor i jak go obliczyć ?

Link do komentarza
Share on other sites

Zadajesz pytanie chyba do wróżki ( typowe na forach a później rozczarowanie że nikt nie odpowiada ) bo nie podajesz podstawowych danych jak Uz mostka, czy będzie pracował "włącz / wyłącz" czy PWM.

Nie mniej, przy podanym max prądzie szacuję że średni prąd normalnej pracy to ok. 1,5-2A. Czyli, w górnej granicy mostka co go raczej dyskwalifikuje, prąd impulsowy będzie go przekraczał. To mostki mają mieć "zapas" prądu w odniesieniu do prądu pracy a nie odwrotnie.

Zakładając że chcesz "wł / wył. silnik" można spróbować dać R z którego będziesz brał info o prądzie i wyłączał mostek po przekroczeniu np. 2A. Ale podkreślam - spróbować, bo nie gwarantuję poprawnej, ciągłej pracy.

A z PWM ? Jeszcze trudniej. Przetwarzać info o pobieranym prądzie na ograniczanie wsp. wypełnienia. Do tego potrzeba b.złożonego układu.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

To dziękuję za wszystkie odpowiedzi ale widzę że nie da się ograniczyć prądu. Więc zostawiam ten mostek i kupie jakiś gotowy o większym prądzie albo zrobię na mosfetach.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.