pierkoo Napisano Marzec 8, 2011 Udostępnij Napisano Marzec 8, 2011 witam,elektroniką troche sie interesuje ale w programowaniu jestem zielony. Zakupiłem programator stk500 http://sklep.avt.pl/p/pl/482164/programator+usb+dla+avr.html próbowałem wykorzystać 2 programy - bascomavr i sinaprog niestety żadnym nie udało mi sie tego dokonać ;( taki komunikat pokazuje mi sinaprog przy jakiejkolwiek akcji: avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00 avrdude: stk500_disable(): protocol error, expect=0x14, resp=0x51 avrdude done. Thank you. a bascomavr podczas programowania wyrzuca błąd ze nie znaleziono pliku "nazwaprojektu.eep" kontroler to atmega88-20pu prosze o pomoc bo bardzo mi zależy na uruchomieniu tego wszystkiego pozdrawiam Piotrek
Kangurek Marzec 8, 2011 Udostępnij Marzec 8, 2011 No właśnie, zobacz czy podłączyłeś wszystkie nóżki odpowiednio pod zasilanie i pod programator. Ewentualnie możesz zobaczyć ponyprog. Z tym, że nie wiem czy jest na USB... Ale mi na LPT działa świetnie [ Dodano: 08-03-2011, 23:00 ] Jeszcze mi przyszło do głowy takie coś: skompilowałeś program? Jeśli nie to się nie dziwię, że nie potrafi znaleźć pliku "nazwaprojektu.eep". Pamiętaj, żeby w opcjach ustawić jakiego programatora używasz i jaki masz mikrokontroler, bo bez tego Ci nie zaprogramuje.Jednak z komunikatu wynika co innego. Ale dla pewności zobacz.
esiu_ Marzec 8, 2011 Udostępnij Marzec 8, 2011 Mam wrażenie że problem jest o wiele bardziej banalny i nie jestem pewny czy takie coś by wypluł ale wybrałeś zły programator w avrdude masz stk500 a potrzebujesz wybrać stk500v2. spróbuj takie coś avrdude -p /właściwa nazwa procka/ -c stk500v2 -u -Uflash:w:/kod wynikowy/.hex:a jeżeli konsola wypluje ci błędy to znaczy że problem związany jest z prockiem /właściwa nazwa procka/ to znajdziesz w manualu np dla atmegi 128 to m128 /kod wynikowy/to komentarza nie wymaga:) Jeżeli pójdzie z konsoli to znaczy że programy które używasz wymagają przekonfigurowania ustawień programatora.