Skocz do zawartości

STK-500 nie wysyła programu do mikrokontrolera


pierkoo

Pomocna odpowiedź

witam,
elektroniką

troche sie interesuje ale w programowaniu jestem zielony. Zakupiłem programator stk500 http://sklep.avt.pl/p/pl/482164/programator+usb+dla+avr.html

próbowałem wykorzystać 2 programy - bascomavr i sinaprog niestety żadnym nie udało mi sie tego dokonać ;(

taki komunikat pokazuje mi sinaprog przy jakiejkolwiek akcji:

avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00

avrdude: stk500_disable(): protocol error, expect=0x14, resp=0x51

avrdude done. Thank you.

a bascomavr podczas programowania wyrzuca błąd ze nie znaleziono pliku "nazwaprojektu.eep"

kontroler to atmega88-20pu

prosze o pomoc bo bardzo mi zależy na uruchomieniu tego wszystkiego

pozdrawiam

Piotrek

Link do komentarza
Share on other sites

No właśnie, zobacz czy podłączyłeś wszystkie nóżki odpowiednio pod zasilanie i pod programator. Ewentualnie możesz zobaczyć ponyprog. Z tym, że nie wiem czy jest na USB... Ale mi na LPT działa świetnie 🙂

[ Dodano: 08-03-2011, 23:00 ]

Jeszcze mi przyszło do głowy takie coś: skompilowałeś program? Jeśli nie to się nie dziwię, że nie potrafi znaleźć pliku "nazwaprojektu.eep". Pamiętaj, żeby w opcjach ustawić jakiego programatora używasz i jaki masz mikrokontroler, bo bez tego Ci nie zaprogramuje.Jednak z komunikatu wynika co innego. Ale dla pewności zobacz.

Link do komentarza
Share on other sites

Mam wrażenie że problem jest o wiele bardziej banalny i nie jestem pewny czy takie coś by wypluł ale wybrałeś zły programator w avrdude masz stk500 a potrzebujesz wybrać stk500v2. spróbuj takie coś

avrdude	-p /właściwa nazwa procka/ -c stk500v2 -u -Uflash:w:/kod wynikowy/.hex:a

jeżeli konsola wypluje ci błędy to znaczy że problem związany jest z prockiem

/właściwa nazwa procka/ to znajdziesz w manualu np dla atmegi 128 to m128

/kod wynikowy/to komentarza nie wymaga:)