Skocz do zawartości

urządzenie wspomagające


BlackKnight

Pomocna odpowiedź

Witam,

czy posiada ktoś lub może mi wytłumaczyć ogólnie lub porównać do zasady działania innego urządzenia, elektrycznego układu wspomagania kierownicy w samochodzie.

Nie bierzmy pod uwagę aspektów prędkości pojazdu (zmniejsza się lub zwiększa siła wspomagania), tylko ogólnie na jakiej zasadzie to działa.

Sterując serwem sterownikiem proporcjonalnym obracamy wał potencjometru i tym samym obraca się o tyle samo wał serwa. Natomiast w wyżej wspomnianym wspomaganiu obrót wału zintegrowanego z wałem (przekładnia) silnika wspomagania uruchamia silnik (przyjmijmy, ze to serwo) i ustawia w to samo miejsce (obraca sie dotad dopoki my obracamy kierownica). Oczywiście nie można tego połączyć (sterownika serwa i wspomagania), bo gdy ciężar jest wielki byśmy wprowadzili w ruch wał i tym samym wymusili wspomaganie to jakim sposobem sterownik wspomagania odczytuje, że próbujemy wykonać obrót ?

Bardzo bym prosił o wytłumaczenie zasady działania elektrycznego a nie hydraulicznego systemu wspomagania. Podejrzewam, że ogólnie działa to tak samo, ale jednak napęd wspomagania się różni.

Dziękuję bardzo za wszelkie pomocne informacje.

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.