Skocz do zawartości

Czujnik analogRead arduino

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam,

Wyczytałem gdzieś jak podłączyć czujnik ultradźwiękowy do arduino i jest tam wspomniane że aby odczytać coś analogowo trzeba użyć funkcji analogRead(SENSOR_PIN).

Moje pytanie jest takie: Czy ta funkcja została specjalnie przygotowana do tego czujnika czy to raczej coś powszechnie używanego do takich odczytów.

Drugie pytanie: Co takiego ma arduino że pozwala na odczyt z takiego czujnika. Co ma sprzętowo i programowo tzn. Co trzeba zrobić żeby odczytać dane z czujnika w komputerze.

Maxbotix LV-EZ1

Dodam że całkowicie nie znam się na elektronice. Dlatego chciałbym wiedzieć jak to działa.

Czujnik który chcesz zastosować posiada interfejs analogowy, oznaczony jako AN. Tak jak napisał Armir funkcja o której wspomniałeś służy do odczytu z przetwornika ADC. Podłączasz czujnik (do pinu AN) pod wejście ADC (oczywiście jest ich kilka) następnie odczytujesz przy pomocy tej funkcji wartość napięcia. Napięcie zmienia się w zależności od odległości, w przypadku gdy czujnik jest zasilany z 5V jest to 9,8 mV/cal. Odnośnie arduino ekspertem nie jestem, ale z tego co przeczytałem rozdzielczość jest 10 bitowa. Tak więc każda zmiana wartości o 1 oznaczać będzie około 5mv (policzone na szybko) czyli pół cala odległości. Czyli jeśli odczytasz wartość 20 przy pomocy tej funkcji oznaczać to będzie około 0,1V co z kolei daje mniej więcej 10 cali odległości.

TIMONek: nie wiem czy piszesz o arduino czy podejściu bez niego.

Chciałbym odczytać dane z czujnika ultradźwiękowego i przekazać je do komputera np. za pomocą usb. Ale bez użycia arduino.

Jakie podzespoły są potrzebne?

To pozwoli mi się dowiedzieć co tak naprawdę siedzi w Arduino i jakie rzeczy są potrzebne jeśli czujnik nadaje potem przekazuje to do komputera za pomocą usb.

Timonek pisał o Arduino. Arduino to zwykły uc plus elementy do uruchomienia go i oczywiście botloader. Wszystko to możesz zrobić na atmedze i ft232 albo avr cdc.