Skocz do zawartości

Szkoła ponadgimnazjalna gdzie???


ryychuu

Pomocna odpowiedź

Jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o łagodny wymiar kary 😅 Mam 15 lat i idę teraz do 3-ciej klasy gimnazjum i następuje wybór późniejszej szkoły i szukam czegoś związanego z robotyką automatyką i pneumatyką i nasuwa się pytanie gdzie się uczyć. Mieszkam jakieś 80 km od poznania i trochą ponad 100 od zielonej góry mogą być jakieś miejscowości obok np. Żary, Żagań, Gniezno etc. Jakie szkoły polecacie ????

Link do komentarza
Share on other sites

Twoje pytanie tak naprawdę sprowadza się do problemu liceum vs technikum. Tak naprawdę żadna z tych możliwości nie zamyka przed tobą drogi, ale też w obu wypadkach wszystko zależy od twojego własnego wkładu w rozwój zainteresowań.

Link do komentarza
Share on other sites

Z własnego doświadczenia mogę Ci polecić jedynie LO.

Sam robotykiem nie jestem, ale studiuję informatykę. Wybrałem się do technikum informatycznego, bo wydawało mi się, że technikum informatyczne to przecież zgodne z przyszłym kierunkiem studiów, a nie jakiś tam mat-fiz w LO.

Okazało się, że to gówno prawda. Materiał w technikum, szczególnie matematyka, jest na żenującym poziomie w stosunku do LO i jeśli potem będziesz chciał zdać maturę rozszerzoną to powodzenia.

Na moim kierunku ludzie po LO mają więcej problemów z bardziej technicznymi rzeczami, o elektronice w większości w ogóle nie słyszeli, ale za to z matmą i fizyką mieli lepiej, gdy ja musiałem ostro zapieprzać.

LO to moim zdaniem jedyny sensowny wybór. Ostatnim powodem jest chociażby zaoszczędzenie jednego roku, który na studiach może się przydać 😋

Link do komentarza
Share on other sites

Ja skończyłem technikum na kierunku Technik Mechatronik i jestem bardzo zadowolony z tej szkoły a to głównie ze względu na mniejszą ilość zbędnych (niezawodowych) przedmiotów tj. geografia, biologia, historia, j. polski, przysposobienie obronne czy WOS.