Skocz do zawartości

Połączenie Green Bota z uniwersalnym programatorem mikrokontrolerów AVR.

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam 😉 Właśnie rozpocząłem naukę w technikum mechatronicznym chociaż na razie jestem zielony w dziedzinie robotyki jednak chciałbym zacząć "domową praktykę". Mam zamiar kupić Green Bota do samodzielnego montażu. Wiem że aby go programować potrzebuję programator więc znalazłem także Uniwersalny programator mikrokontrolerów AVR. I tu jest moje pytanie: czym połączę mikrokontroler z programatorem ? Czy potrzebny kabel znajdę w zestawie jednego lub drugiego "sprzętu" ? Proszę także o jakieś porady co do tego robota. Dużo o nim czytałem i myślę że nadaje się on do nauki robotyki i programowania.

creative7, zarzuć jakimiś linkami do zestawów, zobaczymy co mają na wyposażeniu. Uniwersalnych programatorów do AVR jest wiele rodzajów, taki opis o niczym nie mówi.

Nie lepiej zacząć od czegoś bez mikrokontrolera ? chociażby słynny waldemar światłolub https://www.forbot.pl/forum/topics20/dla-poczatkujacych-jak-zrobic-robota-od-zoltodzioba-do-pierwszego-robota-w-dwa-tygodnie-vt1096.htm

w sklepie Botland masz zestaw wszystkich elektronicznych części do jego budowy

http://botland.com.pl/49-zbuduj-robota

Dodatkowo jest tam też zestaw części do budowy robota z UC, którym możesz się zająć później.

https://www.forbot.pl/forum/topics20/przepis-na-robota-w-pelni-programowalny-line-follower-vt2356.htm

Oprocz tych zestawów potrzebujesz też silniki z przekladniami ( je też można kupić w tym samym sklepie)... No i jeszcze kola 😋 też do kupienia tam albo gdzie indziej albo do zrobienia samemu.

Zaplecze techniczne jest opisane w tych tematach więc najpierw je przejrzyj czego dokładnie potrzebujesz

creative7, zarzuć jakimiś linkami do zestawów, zobaczymy co mają na wyposażeniu. Uniwersalnych programatorów do AVR jest wiele rodzajów, taki opis o niczym nie mówi.

Green Bot: Link

Programator: Link