Skocz do zawartości

Czy l293d jest potrzebny?

matig10

Pomocna odpowiedź

Witam. Chciałbym się zapytać czy do budowy światłoluba potrzebny jest scalak l293d. Wydaję mi się, że wystarczyłoby podłączyć silniki do zasilania, wstawiając między to fototranzystory. Z góry uprzedzam, że jestem totalnie początkujący. Proszę o odpowiedź.

Chodzi o maksymalny prąd jaki mogą "obsłużyć" fototranzystory - jest rzędu miliamperów, a silniki na ogół wymagają co najmniej 100 razy większego

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Nie mostek H nie jest niezbędny. Trzeba tylko sterować silnikiem pośrednio poprzez tranzystor bipolarny albo mosfeta. Przeczytaj artykuł w linku powyżej to się dowiesz...

Jak myślicie, chyba lepiej zrobić światłoluba na scalaku, nie? Aha, jeszcze jedno jakie są tranzystory, NPN, PNP, MOSFET, czy dwa NPN mogą się różnić? Czym się różnią np. NPN od PNP?

Jak myślicie, chyba lepiej zrobić światłoluba na scalaku, nie?

Moim zdaniem to przerost formy nad treścią ale korzystając ze scalaka nauczysz się z niego korzystać co może się przydać w przyszłości.

Dwa różne tranzystory NPN różnią się naturalnie parametrami (porównaj datasheet tranzystora 2n3055 i BC547 ).

W skrócie NPN przewodzą kiedy jest sygnał na bazie PNP przewodzą gdy sygnału nie ma.

• Lubię! 1

Dobra, łap piwko Tolo, tylko proszę mógłbyś mi podać schemat światłoluba na tranzystorach? Zamówiłem już l293dne, czy użyć go do światłoluba, czy mógłbym coś innego na tym zrobić?

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!