Skocz do zawartości

Dobre książki dla elektronika :)

Pasjonat

Pomocna odpowiedź

Witam.

Jestem uczniem 2 klasy technikum mechatronicznego. Jako, że jest to moja pasja i staram dość mocno zgłębiać tą dziedzinę (szczególnie elektronikę) tak więc postanowiłem w następnym roku spróbować się na olimpiadzie elektronicznej. Z matematyką i fizyką problemów nie mam. Chciałbym nabyć książkę, dzięki której przygotuje się do olimpiady elektronicznej. Wiedzę praktyczną zgłębiam samemu - od niedawna uczę się programowania mikrokontrolerów AVR, buduję proste układy. To jednak mi nie wystarcza, gdyż nie zawsze wiem "dlaczego tak, a nie inaczej?" Czy moglibyście polecić mi książkę, która jest napisana dość przystępnym językiem (oczywiście nie pomijając słownictwa technicznego, tak aby mało zaawansowany technik pasjonata zrozumiał)? Dodam, iż przeglądałem forum, jednakże nie jestem pewien co do tych pozycji, ponieważ chciałbym aby ktoś polecił mi ją w odniesieniu do moich oczekiwań. Oczekiwałbym, aby takowa pozycja objaśniała temat w dość przystępny sposób, a następnie (o ile to możliwe bez zakupu dodatkowej pozycji) zawierała dużo zadań z odpowiedziami (ew. te trudniejsze z objaśnieniami). Jeśli znacie dobrą książkę bez zadań i dobry zbiór zadań do oddzielnego zakupu również byłbym zainteresowany. Ilość stron, itp. nie gra roli, gdyż akurat dla mnie jest to interesujące i relaksuję się poniekąd czytając takowe pozycje. Oczywiście rozwinięcie tematyki analizy elektronicznej pomogłoby mi w zaprojektowaniu i wykonaniu linefollowera, do którego zamierzam dobrać się w czasie wakacji. 😉

Dziękuję za wszystkie porady / informację z góry.

Pozdrawiam, Pasjonat.

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje