Skocz do zawartości

Silniki krokowe i rejestry przesuwne


PrimE

Pomocna odpowiedź

Witam!

Posiadam silniki krokowe typu MP24GA, 24BYJ48, itp. Jestem w trakcie projektowania i tworzenia szkieletu manipulatora, który miałby mieć 5 palców, lecz doszedłem do momentu, w którym brakuje mi miejsc w moim procku[na razie tylko ATMega8], ponieważ na jeden palec mają mi przypaść 3 silniki. Moje pytanie brzmi: kto wie na jakiej zasadzie mogę podłączyć wiele silników pod jednego procka tak, aby każdy działał osobno? Myślałem nad rejestrem przesuwnym, lecz nie wiem, czy to jest dobre rozwiązanie. Wiem, że układy związane z diodami LED na rejestrze działają bez zarzutów, a czy podłączenie pod rejestr silników jest możliwe? Układ nie będzie zbytnio obciążony i mogę to tak zastosować?

Nie znam się za bardzo na rejestrach, dlatego pytam, ponieważ nie wiem jak wpiąć się tymi silnikami pod jednego procka.

Jeżeli nie trafiłem w temat to bardzo przepraszam i proszę o wyrozumiałość, jestem nowy na tym forum.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Arek!

Link do komentarza
Share on other sites