Skocz do zawartości
OldSkull

[Mechanika] Napęd dużego robota - przykład przygotowania i montażu koła do silnika

Pomocna odpowiedź

Ja znalazłem jeden (prawdopodobnie) błąd nie wiem jak w twoim silniku od wkrętarki ale ja wykorzystałem już kilka i demontowałem głowicę szybkomocującą i każdy wałek wychodzący z przekładni miał gwint calowy to nie jest wałek metryczny 10mm, te wałki mają średnicę ok 9,7 (nie pamiętam dokładnie), ale w twojej może być metryczny więc napisałem że prawdopodobnie jeden błąd.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jaki prąd pobierają te silniki? Koło nie odpadnie od silnika przy mocniejszych manewrach w terenie?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

andrzej31-91, mierzyłem suwmiarką, wiec możliwe, że masz rację. Musiałbym sprawdzić śrubę M10.

Mechano, będę sprawdzal, na razie tylko robiłem przy oparciu i dociśnięciu do ziemi.

Bezdomny, bez obciążenia do 1.5A. Na starcie strzela miejsce przyłożenia przewodu do silnika 🙂 12V, muszę. Sprawdzić do 18V. Jak kolo będzie odpadać to będę szlifował walek tak jak to opisałem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Prąd zatrzymania takiego silnika to 26A a co do gwintu to stosowany jest tam gwint calowy.

Dla ciekawskich instrukcja:

1. Odkręcamy śrubę kontrująca( lewy gwint).

2. W uchwycie wiertarskim montujemy klucz imbusowy( w celach pokazowych u mnie antenka wi-fi).

3. Bierzemy klucz, młotek, rurkę, i uderzamy w klucz imbusowy.

4. Uderzenia muszą być szybkie i silne, silnik trzymamy w drugiej ręce( nie polecam mocowania w imadle, można wtedy uszkodzić wał silnika)

5. Czerwona strzałka wskazuje kierunek w jakim ma się obracać głowica, czarna miejsce w które powinniśmy uderzać( młotek, klucz, itp.)

Przed demontażem polecam użyć specyfik w stylu WD-40. Głowica powinna się poddać po kilku( kilkunastu) uderzeniach.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki przyda się na przyszłość. Jaka jest długość silnika po zdjęciu uchwytu?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

qbas0600, ja nie miałem żadnych problemów z odkręceniem głowicy z nowego silnika - potrzebowałem tylko śrubokręt. Ale prawdopodobnie z używanej wkrętarki byłby problem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

OldSkull, kupiłem 4 silniki, pierwsze trzy rozebrałem w mgnieniu oka ale za to czwarty *!@#&^*!@

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Stosowałem tego typu silniczki z przekładnią w moim sumo robocie - sprawdzały się całkiem dobrze - jakiś rok temu. Ja z racji na ograniczone miejsce zdemontowałem cały mechanizm sprzęgła. Aby przekładnia stała w miejscu (po zdemontowaniu sprzęgła lata luźno), nagwintowałem otwory po kulkach od sprzęgła i wkręciłem w nie śruby, tak aby blokowały zewnętrzny pierścień przekładni. Przyciąłem wałek wychodzący z przekładni i przewierciłem go prostopadle i nagwintowałem. W kole też miałem otwór i gwint, wkrecałem dość długą śrubę M3 przez koło i wałek i trzymało się elegancko. Próby z dokręceniem koła śrubą oryginalną - o przeciwnym gwincie - mało się sprawdziły. Co chwila śruba się odkrecała przy częstych zmianach kierunków.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...