Skocz do zawartości

PCB do robota kroczącego.


Cao

Pomocna odpowiedź

Cześć!

Wykonuję modyfikację układu sterowania do 6 nożnego robota kroczącego opartego na pneumatyce i aktualnie jestem na etapie przygotowywania płytki PCB. Ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia na tym polu a muszę wykonać tą część poprawnie za pierwszym razem prosiłbym kogoś doświadczonego o rzucenie okiem na ten projekt i ewentualne wytknięcie błedów.

Pozdrawiam 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Witam

co będzie podłączone pod złącza śrubowe na górze płytki bo jeśli elektromagnesy to ścieżki masz za wąskie, spalą się.

I podaj więcej informacji schemat, napięcie zasilania, pobór prądu przez elektromagnes.

Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za odzew 😉

Dokonałem drobnej korekty.

Złącza śrubowe x1-x4 to wyprowadzenia sterowania na wyspę zaworową, x5 wyjścia na czujniki po ADC, x6 wyprowadzenia GND, x7 wyprowadzenia +5V.

Pobór prądu przez cewki wyspy to około 30mA.

Nie jestem do końca pewien czy dobrym pomysłem jest puszczanie ścieżek na przetwornik adc pod mikroprockiem aczkolwiek nie bardzo mogłem znaleźć inne rozwiązanie przy obecnym poustawianiu elementów.

Link do komentarza
Share on other sites

Bez problemu zrobiłbyś to na jednostronnym laminacie, z nielicznymi, krótkimi drucianymi przekotkami.

Atmegę mógłbyś przekręcić o 90 stopni (by napis MEGA był po prawej stronie pcb, nie na dole), skróci to wiele ścieżek.

Proponuję dodać złącze do programowania (jakby ewentualne trzeba było zmienić soft)

Bez problemu możesz jeszcze pogrubić ścieżki.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie