programistagd Napisano Kwiecień 8, 2009 Udostępnij Napisano Kwiecień 8, 2009 Witam! Jestem zielony w elektronice i mam pytanie: od niedawna zacząłem się zajmować mikrokontrolerami (programować w miarę umiem) Jednak mam problem - zasilanie. Wiem, że można zasilać ze stabilizatorów,ale nie są one bardzo tanie. Wpadłem na pomysł: Mam mikrokontroler na 5V i chciałbym się dowiedzieć,czy jeśli zastosuję baterię 9V i dam odpowiedni rezystor to wszystko będzie działało?? Mój mikrokontroler to AVR ATmega32 16PU 0806D. Jeśli jest taka możliwość to jaki rezystor mam zastosować?? Jeśli nie to prosiłbym o podanie jakiejś strony z w miarę tanimi stabilizatorami lub kurs jak zrobić własny na 9V-12V. Z góry Dziękuję. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
nes86 Kwiecień 8, 2009 Udostępnij Kwiecień 8, 2009 Możesz sobie zrobić stabilizator z rezystora i diody Zenera na 5V, ale nie rozumiem, dlaczego piszesz że stabilizatory są drogie. Stabilizator 7805 to wydatek rzędu 1-2zł. 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zaquadnik Kwiecień 8, 2009 Udostępnij Kwiecień 8, 2009 Najprościej dać rezystor szeregowo i diodę Zenera na 5.1V pomiędzy masę a zasilanie włączoną zaporowo (katodą do zasilania) . Dioda od strony mikrokontrolera, rezystor przed diodą. Ale o wiele lepiej zastosować 7805, zwłaszcza, że to wydatek rzędu 1 zł. Co do sklepów to www.tme.pl lub www.maritex.com.pl takie dwa podstawowe. 1 Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...