Skocz do zawartości

Budowa manipulatora


piatek007

Pomocna odpowiedź

Witam Forumowiczów !!

Około miesiąc temu byłem na pewnym sympozjum na którym jednym z zupełnie pobocznych zagadnień były roboty ( w tym wypadku KUKA). Temat mnie poważnie zainteresował i za wszelką cenę chciałem dowiedzieć się nieco więcej o budowie, programowaniu i funkcjonalności. Na co dzień w związku z kierunkiem moich studiów wertuje szeroko pojętą tematykę obrabiarek CNC. Szczerze myślałem, że temat robotyki będzie bardziej zbieżny do mojej specjalizacji. Okazało się, że nie do końca 🙁. Wujek Google kierował mnie od strony do strony, aż trafiłem tu. Od ok. miesiąca w wolnym czasie systematycznie studiuję wątki na forum, ale do rzeczy !! Jestem w trakcie konstruowania manipulatora o 6 stopniach swobody.

Kilka spraw organizacyjnych:

- Maszynkę tworzę, ponieważ lubię wyzwania i poszerzać horyzonty 😉

- Maszyna nie musi przenosić niewiadomych ciężarów,
- Początkowo chcę „aby chodziła”,
- Później chciał bym rozwinąć projekt- sterowanie padem, bezprzewodowo i co jeszcze przyjdzie do głowy, ale to wszystko chciał bym robić małymi kroczkami, ponieważ moja wiedza dotycząca robotyki jest niestety znacznie ograniczona,
- Sterowanie chciał bym zbudować na posiadanej przeze mnie platformie Arduino uno i płytce Protoshield, (zrobiłem wiele samouczków ot moja wiedza )

-Przeguby i obrót przy podstawie był by realizowany przez Serwa MG996,
- Obrót chwytaka MG90S,
- Chwyt SG90,
- Zakładam, że materiałem konstrukcyjnym będzie wszystkim dobrze znana Plexi 😉 o grubości małej(waga) i dużej sztywności… (muszę się przejść do jakiejś castoramy i wziąć w ręce żeby podjąć decyzję 😉 ),
- Obrotowa podstawa będzie „łożyskowana ” trzema kółkami kulowymi,
- Aby uniknąć rozbieżności z tym co zaplanowałem, a tym co wyszło zrobiłem model tekturowy 😋