Skocz do zawartości

Eagle projekt płytki PCB


kobustm

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich

Robię projekt robota omijającego przeszkody z wykorzystaniem czujników ultradźwiękowych. Jest to mój pierwszy poważniejszy projekt. Schemat oraz projekt PCB wykonałem w eagle. Jako że to ma być nie za wielki robot zależało mi aby elementy znajdowały się w marę blisko siebie co spowodowało spory bałagan w połączeniach tym bardziej, że nie mam jeszcze doświadczenia w tego typu projektach. Jest to mój pierwszy projekt PCB dlatego też wstawiam tu zdjęcie aby ktoś kto się już na tym zna mógł zerknąć i w razie czego napisać o ewentualnych błędach w wykonaniu, abym wiedział co można poprawić. dodam, że poprawiłem wszystkie błędy które wykrywał eagle. Z góry wielkie dzięki

Link do komentarza
Share on other sites

Zanim zabrałeś się za płytkę, trzeba było dobrze przemyśleć schemat. Teraz masz źle zrobione zasilanie AVCC. Jeśli nie będziesz używał przetwornika A/C, to po co w ogóle dajesz jakieś filtrowanie na AVCC. Podłącz je wprost do +5V i z głowy. Dlaczego tak dziwnie rozstrzeliłeś sygnały idące do złącz czujników? Dlaczego np. do JP2 doprowadziłeś linie z pinów 26 i 16 procesora? Przecież one są daleko od siebie, co bardzo utrudnia prowadzenie ścieżek. To samo z JP3 i JP5. I to samo ze sterowaniem mostka czy LCD. Jeśli D4-D7 podłączyłeś do pinów 18-21 to dlaczego sygnały E, R/W i RS ciągniesz aż z 34-36? W trakcie rysowania płytki nie trzymaj się kurczowo schematu. Przecież większość sygnałów może być podłączona gdziekolwiek. Rozmieść najważniejsze elementy i zanim pociągniesz jakąkolwiek ścieżkę tak zmieniaj schemat, aż większość rzeczy da się podłączyć wprost do najbliższej nóżki procesora. Jedyne o czym musisz pamiętać to położenie generatorów PWM (ale tu też masz kilka opcji), UART, ADC itp.