Skocz do zawartości

Eagle projekt płytki PCB

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam wszystkich

Robię projekt robota omijającego przeszkody z wykorzystaniem czujników ultradźwiękowych. Jest to mój pierwszy poważniejszy projekt. Schemat oraz projekt PCB wykonałem w eagle. Jako że to ma być nie za wielki robot zależało mi aby elementy znajdowały się w marę blisko siebie co spowodowało spory bałagan w połączeniach tym bardziej, że nie mam jeszcze doświadczenia w tego typu projektach. Jest to mój pierwszy projekt PCB dlatego też wstawiam tu zdjęcie aby ktoś kto się już na tym zna mógł zerknąć i w razie czego napisać o ewentualnych błędach w wykonaniu, abym wiedział co można poprawić. dodam, że poprawiłem wszystkie błędy które wykrywał eagle. Z góry wielkie dzięki

Zanim zabrałeś się za płytkę, trzeba było dobrze przemyśleć schemat. Teraz masz źle zrobione zasilanie AVCC. Jeśli nie będziesz używał przetwornika A/C, to po co w ogóle dajesz jakieś filtrowanie na AVCC. Podłącz je wprost do +5V i z głowy. Dlaczego tak dziwnie rozstrzeliłeś sygnały idące do złącz czujników? Dlaczego np. do JP2 doprowadziłeś linie z pinów 26 i 16 procesora? Przecież one są daleko od siebie, co bardzo utrudnia prowadzenie ścieżek. To samo z JP3 i JP5. I to samo ze sterowaniem mostka czy LCD. Jeśli D4-D7 podłączyłeś do pinów 18-21 to dlaczego sygnały E, R/W i RS ciągniesz aż z 34-36? W trakcie rysowania płytki nie trzymaj się kurczowo schematu. Przecież większość sygnałów może być podłączona gdziekolwiek. Rozmieść najważniejsze elementy i zanim pociągniesz jakąkolwiek ścieżkę tak zmieniaj schemat, aż większość rzeczy da się podłączyć wprost do najbliższej nóżki procesora. Jedyne o czym musisz pamiętać to położenie generatorów PWM (ale tu też masz kilka opcji), UART, ADC itp.

Na płytce to co jest rozlane powinno być masą (GND). U Ciebie zdaje się nie jest podłączone do niczego a to źle. Uniknąłbyś wielu cienkich ścieżek masy i znacznie poprawił warunki zasilania wszystkiego.