Skocz do zawartości

Jaki silnik wybrać by stworzyć taki pojazd


zadzior89

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie,

na wstępie zaznaczę, że jestem totalnie zielony w temacie elektroniki/robotyki, ale mam tutaj temat do rozgryzienia:

Bardzo fajne urządzenie które już by mnie satysfakcjonowało aczkolwiek nie wiem jaki silnik wybrać do tego typu urządzania. Ten podany z linku na YT nie potrafię znależć na polskich stronach.

Jeśli chciałbym pójść o krok dalej chciałbym by mój pojazd miał pokrętło które regulowałoby prędkość poruszania się (ciągle w bardzo wolnym zakresie)

Całość ma być wykorzystana do timelapsów.

Z góry dziękuję

Link do komentarza
Share on other sites

A może: http://botland.com.pl/silniki-dc-z-podwojna-przekladnia/62-przekladnia-podwojna-tamiya-70168-zestaw.html

Przy największym przełożeniu masz 30 obr./minutę, przy bardzo małych kołach powinieneś osiągnąć podobną prędkość.

Ewentualne tutaj masz 14obr./minutę ale to jest o wiele droższe, no i musisz 2 silniki kupić:

http://botland.com.pl/standard-micro-silniki-pololu/727-silnik-pololu-1000-1.html

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

A może: http://botland.com.pl/silniki-dc-z-podwojna-przekladnia/62-przekladnia-podwojna-tamiya-70168-zestaw.html

Przy największym przełożeniu masz 30 obr./minutę, przy bardzo małych kołach powinieneś osiągnąć podobną prędkość.

Dzięki za odpowiedź choć szczerze miałem nadzieję że dałbym radę z jakimś tańszym silnikiem z dodatkowym regulatorem prędkości.

Sam już nie wiem, być może silnik krokowy byłby jeszcze lepszy do tego typu urządzenia?

Bardzo chciałbym mieć kontrolę nad poruszaniem się jego w granicach ~5 min-60 min / 1m

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny