Skocz do zawartości

Kurs Arduino II - #6 - wyświetlacze 7-segmentowe


Pomocna odpowiedź

Zadanie 6.3

#define segC 2
#define segE 3
#define segD 4
#define segB 5
#define segG 6
#define segA 7
#define segF 8

#define wys1 10 //wyjścia wyświetlaczy
#define wys2 9

int i = 0; //jedynki
int j = 0; //dziesiatki

void setup() {
  pinMode (segA, OUTPUT);
  pinMode (segB, OUTPUT);
  pinMode (segC, OUTPUT);
  pinMode (segD, OUTPUT);
  pinMode (segE, OUTPUT);
  pinMode (segF, OUTPUT);
  pinMode (segG, OUTPUT);

  pinMode(wys1, OUTPUT);
  pinMode(wys2, OUTPUT);
}

void loop() {
  for (j = 0; j < 10; j++) { //pętla dodająca dziesiątki
    for (i = 0; i < 10; i++) { //pętla dodająca cyfry 
      projekcja(); //funkcja odpowiadająca za multipleksowanie
    }
  }
}

void wyswietlacz(int cyfra) {
  switch (cyfra) {
    case 0:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, HIGH);
      digitalWrite(segF, HIGH);
      digitalWrite(segG, LOW);
    break;     
    case 1:
      digitalWrite(segA, LOW);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, LOW);
      digitalWrite(segE, LOW);
      digitalWrite(segF, LOW);
      digitalWrite(segG, LOW);
    break;   
    case 2:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, LOW);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, HIGH);
      digitalWrite(segF, LOW);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;    
    case 3:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, LOW);
      digitalWrite(segF, LOW);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;  
    case 4:
      digitalWrite(segA, LOW);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, LOW);
      digitalWrite(segE, LOW);
      digitalWrite(segF, HIGH);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;  
    case 5:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, LOW);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, LOW);
      digitalWrite(segF, HIGH);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;  
    case 6:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, LOW);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, HIGH);
      digitalWrite(segF, HIGH);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;  
    case 7:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, LOW);
      digitalWrite(segE, LOW);
      digitalWrite(segF, LOW);
      digitalWrite(segG, LOW);
    break;  
    case 8:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, HIGH);
      digitalWrite(segF, HIGH);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;  
    case 9:
      digitalWrite(segA, HIGH);
      digitalWrite(segB, HIGH);
      digitalWrite(segC, HIGH);
      digitalWrite(segD, HIGH);
      digitalWrite(segE, LOW);
      digitalWrite(segF, HIGH);
      digitalWrite(segG, HIGH);
    break;  
  
  }
}

void projekcja() { //funkcja multipleksowania i regulacji czasu
  for (int k = 0; k < 5; k++) {
    digitalWrite(wys1, HIGH);
    digitalWrite(wys2, LOW);
    wyswietlacz(j);
    delay(10);
    digitalWrite(wys1, LOW);
    digitalWrite(wys2, HIGH);
    wyswietlacz(i);
    delay(10); 
  }  
}

 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.