Skocz do zawartości

Podłączenie czytnika RFID RC522 przez ekspander portów MCP2308


isiupick

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry,

Jestem studentem informatyki, który wykonuje projekt robota samojezdnego do inwentaryzacji zasobów - line-follower z kursu budowy robotów z czytnikiem RFID RC522. Nie posiadam dużego doświadczenia z Arduino oraz z układami elektronicznymi, a zetknąłem się z dwoma problemami związanymi z podłączeniem czytnika RFID do ekspandera:

  1. Jak podłączyć przewód odpowiedzialny za napięcie 3,3V używając ekspandera?
  2. W jaki sposób zadeklarować piny ekspandera by współpracowały z czytnikiem RFID

1. RC522 wymaga napięcia 3,3V co osiągnąłem przez wykorzystanie konwertera poziomów logicznych. Na schemacie podłączenia RC522 do Arduino (załączone zdjęcie) przewód niosący napięcie 3,3V (pomarańczowy przewód) zostaje również doprowadzony do pinu "3,3" płytki Arduino. W jaki sposób by wyglądało to połączenie z ekspanderem?

2. W kursie budowy robotów jest podany przykład wykorzystania ekspandera do kontrolowania LEDów przez proste ustawienie pina na "High" czy "Low" oraz jak ustawić kierunek komunikacji pina (we/wy) lecz nie wiem jak zadeklarować piny ekspandera by wykorzystać funkcje biblioteki czytnika. Na początku kursu związanego z RC522 zostają zadeklarowane dwa piny, później wykorzystywane w działaniu całego programu, lecz nie wiem jak je zdefiniować i użyć w tym samym kontekście używając ekspandera. Kod z kursu czytnika RC522:

#include <SPI.h>
#include <MFRC522.h>

#define SS_PIN 10
#define RST_PIN 9
MFRC522 rfid(SS_PIN, RST_PIN);
MFRC522::MIFARE_Key key;

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  SPI.begin();
  rfid.PCD_Init();
}

void loop() {
  if (rfid.PICC_IsNewCardPresent() && rfid.PICC_ReadCardSerial())
  {
    Serial.print("UID: {");
    Serial.print(rfid.uid.uidByte[0] < 0x10 ? "0x0" : "0x");
    Serial.print(rfid.uid.uidByte[0], HEX);
    Serial.print(rfid.uid.uidByte[1] < 0x10 ? ", 0x0" : ", 0x");