Skocz do zawartości

Silnik krokowy z napędu DVD i L293D


mastibdg

Pomocna odpowiedź

Witam!

Jestem początkujący jeśli chodzi o Arduino, ale po przestudiowaniu kursu chciałbym wykonać jakiś projekt. Szukając prostych projektów trafiłem na "Plotter CNC" Posiadam 5 rozebranych napędów dvd, dokupiłem sam układ scalony L293D i pierwsze za co się zabrałem było sprawdzenie czy silniczki krokowe z napędów działają, opierałem się na tym projekcie: Link

Wszystko podłączyłem jak trzeba, a efekt jest taki jak na tym filmiku: Link

Siedzę nad tymi silniczkami od ok tygodnia i zmieniając w programie liczbę kroków, na samym silniczku bez lasera udalo mi sie go uruchomic, ale nie ma sily, kiedy dotkne delikatnie palcem silnik staje i wibruje. Dowiedziałem się, że L293D mo że być za słabe na ruszenie tych silników, ale w internecie jest mnóstwo projektów plotterów i każdy prawie opiera się właśnie na L293D i działa bez problemu.

Arduino zasilam z usb, zasilanie sterownika z  Arduino, a silniczek z zasilacza 5V 700mA. Kod jakim sprawdzam silniczki pochodzi ze strony z projektem.

Co się dzieje, że w tym projekcie taki układ działa a u mnie nie?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Link do komentarza
Share on other sites

@mastibdg, witam na forum 😉 Widzę, że to Twoje pierwsze kroki na Forbocie, oto najważniejsze informacje na start:

  • Chcesz przywitać się z innymi członkami naszej społeczności? Skorzystaj z tematu powitania użytkowników.
  • Opis najciekawszych funkcji, które ułatwiają korzystanie z forum znajdziesz w temacie instrukcja korzystania z forum - co warto wiedzieć?
  • Poszczególne posty możesz oceniać (pozytywnie i negatywnie) za pomocą reakcji - ikona serca w prawym dolnym rogu każdej wiadomości.

Dnia 12.04.2019 o 19:11, mastibdg napisał:

Arduino zasilam z usb, zasilanie sterownika z  Arduino, a silniczek z zasilacza 5V 700mA. Kod jakim sprawdzam silniczki pochodzi ze strony z projektem.

Co się dzieje, że w tym projekcie taki układ działa a u mnie nie?