Skocz do zawartości

Avr usb i atmega


krzychusan

Pomocna odpowiedź

Witam

Zaznaczę na początku, że nie miałem żadnej styczności z elektroniką czy robotyką na początku, więc moje pytania mogą być strasznie proste(no raz lego nxt programowałem o ile to się liczy 😋 )

Chciałem na początku skonstruować sobie pojazd, któremu podam w kodzie np. "prosto" "obrót w lewo" "prosto" "prosto" "obrót w prawo" i jak go uruchomię to sobie tak pojedzie. Studiuję na uniwersytecie to z programowaniem w C nie powinno być problemu w przeciwieństwie do elektroniki.

No więc z tego co udało mi się na forum wyczytać, to potrzebuję procesora Atmega i programatora na usb(mam laptopa).

I tak nurtujące mnie strasznie problemy:

1. Rozumiem, że atmegi z różnymi numerkami różnią się tylko ilością pamięci/we/wy czyli program napisany pod atmega8 będzie działał też pod innymi atmegami tak samo tak?

2. Jeżeli pisze, że program memory atmegi8 to 4kb to jest to pamięć na zmienne czy na kod? Ile wynoszą obie te wartości dla np. atmegi8? Można gdzieś znaleźć dokładną specyfikację tych układów?

3. Jaki programator polecacie taki, żeby był prosty i łatwy w użyciu dla nowicjusza? CE Programator AVR Prog v2 USB STK500 STK500v2 ISP (numer 892508196) co o tym myślicie?

4. co oznacza stk500 i czym się różni od stk600?

5. Co oznacza HID oraz ISP(internet service provier? )?

6. Taki programator jak w linku wyżej jest możliwy do użycia z linuksem? czy każdy programator jest kompatybilny z linuksem i nie zależy to od hardware tylko od oprogramowania?

7. Odnośnie zasady kompilowania programów, czy jest to tak, że kompilator bierze kod C/Bascom i kompiluje go do kodu zrozumiałego dla procesora, a programator go kopiuje na procesor? Rozumiem, że nie ma znaczenia w czym piszę, bo oba języki mogą być skompilowane na każdy procesor? Jeżeli tak to w takim razie typ programatora nie ma znaczenia dla języka programowania jaki wybiorę?