Skocz do zawartości

Awaria sterownika taśmy Led RGBW


olliebaangg

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie, piszę bo kupiłem Castoramie taśmę led RGBW ze sterownikiem, zasilaczem i pilotem tj.  komplecik, dwa dni działała bez problemu aż nagle dzisiaj po podłączeniu zasilania cały czas świecą się białe diody dopiero po odłączeniu zasilania gasną a kolorowymi normalnie da się sterować.. 

Na płytce a konkretnie ścieżce od żółtego przewodu, tuż przy lutach z odbiornika IR zauważyłem miejsce które może powodować problem ale nie mam na tyle doświadczenia by określić co jest grane. 

Byłbym wdzięczny za rady czy można to naprawić ewentualnie w jaki sposób, nie mogę tego zestawu zwrócić ponieważ pasek jest już pocięty na trzy kawałki 🙂

Dołączam zdjęcie płytki i krótki film w celach poglądowych. 

Pozdrawiam! 

IMG_20200123_123613.jpg

IMG_20200123_123513.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Wygląda to albo na awarię samego układu sterującego (ten 8-mio nóżkowy scalak) albo na brak podciągania bazy/bramki tego tranzystora który steruje białym kolorem do minusa zasilania. Nie wiem który kabel odpowiada za białe diody ale do sprawdzenia jest napięcie na R7/R8/R9/R10 te rezystory podciągają te tranzystory sterujące do masy. Jeśli nie ma na którymś minusa zasilania bez sygnału ze scalaka sterującego to wtedy tranzystor jest cały czas otwarty i białe diody świecą. Ale mówię uszkodzeniu mógł ulec sam scalak sterujący.

Jeśli masz jakiś multimetr możesz pomierzyć napięcia na nóżkach tranzystorów gdy wszystkie kolory są wyłączone a świeci ten biały. I napisz co to jest w miejscu które oznaczyłem na zdjęciu na czerwono? Na żółto zaznaczyłem miejsce do pomiaru względem masy.

IMG_20200123_123513.jpg.b4f4f64367c0845de1e9dc234b2597c2.jpg

Edytowano przez Sabre
  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

O, mam ten sam 🙂 Tyle, że zdążyłem zepsuć D1 jak podłączyłem układ bez obciążenia 😉