Skocz do zawartości

Samochod RC, L293D problem


K0Z4K

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry,

 

Jako, że jestem dosyć zielony w temacie elektroniki, chciałbym zapytać Was o pewien problem, który napotkałem. Mój projekt to autonomiczne auto, zrobione z samochodu na sterowanie. Nie zagłębiając się w szczegóły  projektu, chodzi o to, że po podłączeniu raspberry pi 4 i sterownika do L293D do dwóch silniczków DC autko praktycznie nie jest w stanie się poruszać. Czasem tylko przejedzie w tępię ślimaczym z 20cm po czym się zatrzymuje z braku mocy. Jako, że silniczek napędowy nie ma zadnych oznaczeń zrobiłem kilka pomiarów, przy 7,2V (taka mam akumulator) zatrzymując koła silnik pobrał, aż 3A. Po podłączeniu do sterownika napięcie spadło do 3 V ( wiem, że ten sterownik ma duze spadki, ale czy aż takie?), a prąd pobierany wyniósł około 0,75 A.Mam teraz pytanie czy to może kwestia jakiegoś złego podłączenia czy będę musiał wymienić ten sterownik? W zestawie była pewna cześć, którą wykręciłem, być może można jak jakoś wykorzystać do RASPPI.

W załączniku podsyłam schemat i tę cześć.

86766410_205732137455317_1327151525893505024_n.jpg

Controlling-a-DC-Motor-with-Raspberry-Pi-Fritzing-Diagram.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Dodam jeszcze, że L293D bardzo mocno i dosłownie w sekundę się grzeję na tyle z nie mogę przytrzymać palca przez sekundę. I nie rozumiem za bardzo co to znaczy niespasowany, silnik który mam sterowany przez kontroler RC przed demontażem  był dosyć "mocny", autko było szybkie. Mi aktualnie nie zależy na szybkim poruszaniu tylko po prostu na jeździe.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie