Skocz do zawartości

Dziwny pakiet li-ion złącze 6 pin


antonio

Pomocna odpowiedź

Witam,

wpadła mi w ręce bateria jak na zdjęciach. Ma ona wyjście 6PIN - 2x czerwony, 2x czarny i dwa kolorowe przewody zielony + żółty

84494330_135073881213761_6330083677434806272_n.thumb.jpg.ae1c178aef82d57b9e2521f943dad88b.jpg87327032_198437654835424_8161625042900221952_n.thumb.jpg.1848db7ff2ebcc495e9fb9c3caaf7e7f.jpg

Gdy próbuję sprawdzić napięcie, na żadnej kombinacji pinów nie ma napięcia, czy to oznacza że bateria jest uszkodzona?

Czy może jest to jakiś bardziej zaawansowany akumulator?

Link do komentarza
Share on other sites

@antonio Witam na forum 🙂 

Na plakietce jest napisane 25... V czyli składa się z 7 ogniw. Pojemność 4.3 Ah da się mieć na jednym paluszku li-ion, ale dlaczego jest tu 6 kabelków to nie odpowiem, może jest to złącze do balansera. 

A nie ma jeszcze kabla od zasilania 25V?

Link do komentarza
Share on other sites

Nie ma nic poza tym złączem. Teoretycznie na naklejce jest, że czerwone to + i czarne to minus, raczej oczywiste. Ale jak przykładam miernik, wskazuje "0".

Trzeba chyba zajrzeć do środka. 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Jeśli jest na wszystkich 0v względem czarnego przewodu to znaczy, że BMS włącza terminal po podaniu stanu wysokiego na którymś z tych dwóch pozostałych przewodów trudno jednak stwierdzić ile volt powinien mieć ten stan wysoki. Ten drugi to być może wyście analogowego czujnika temperatury pakietu ale żeby mieć pewność trzeba by zajrzeć do dokumentacji. Otwieranie pakietu niewiele Ci wyjaśni.

Możesz spróbować 3v przez jakiś większy rezystor dać na ten żółty lub zielony sprawdzając jednocześnie napięcie na czerwonym. Może też być koniecznym podłączenie jakiegoś wstępnego obciążenia na terminalu, jak masz jakiś większy rezystor to możesz nim połączyć czerwony i czarny i dopiero próbować.

Jeśli BMS lub sam pakiet nie jest uszkodzony to jest duża szansa, że da się go uruchomić takim sposobem.

* Większy rezystor w sensie mocy do obciążenie terminalu.

Terminal jest wyprowadzony w parach przewodów żeby wydajność prądowa przewodu była większa.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Ech, Kolega znów tak strasznie chce pomóc, że to czego nie wie to zmyśli. Nie ma zabezpieczeń BMS, które załączają akumulator przez podanie sygnału logicznego. To byłoby bez sensu układowo - skąd wziąć sygnał cyfrowy skoro akumulator urządzenia jest odłączony? Te dwa druty to szyna I2C (ta firma stosuje tego typu układy  nadzoru w swoich wyrobach) i podłączanie tam jakichś wysokich napięć (także przez oporniki) to najprostsza droga do zniszczenia delikatnej elektroniki wewnątrz pakietu. Jeżeli tylko ogniwa nie są uszkodzone, to BMS musiał kiedyś wyłączyć pakiet albo z powodu jego rozładowania albo z powodu zwarcia (lub zbyt dużego prądu - na jedno wychodzi). Z powrotem "włączasz" taki akumulator zwyczajnie, przez podłączenie ładowarki. Tutaj wystarczy, że zapodasz na chwilę (wystarczy <1s) coś w granicach 24-29V z jakiegoś zasilacza wprost do czerwonego i czarnego. Na chwilę, po taki pakiet musi być ładowany tylko z ładowarki do stosów 7S, ale sekunda na zasilaczu mu nie zaszkodzi a włączy BMS. Przez szynę szeregową I2C możesz dowiedzieć się o stanie poszczególnych ogniw, dysponowalnym ładunku, temperaturze itd, ale to wyższa szkoła jazdy. Na razie spróbuj załączyć BMS (po odłączeniu od zasilacza powinieneś widzieć rzeczywiste napięcie na czerwonym/czarnym) a potem poszukaj dobrej ładowarki do tak wysokich napięć, bo jednak 7S nie jest powszechne w amatorskich zastosowaniach i popularne ładowarki modelarskie kończą się zwykle na 6S.

  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

9 godzin temu, marek1707 napisał:

To byłoby bez sensu układowo - skąd wziąć sygnał cyfrowy skoro akumulator urządzenia jest odłączony?

No może właśnie z ładowarki ale nie będę możać bo znów coś zmyślę :)

9 godzin temu, marek1707 napisał:

Z powrotem "włączasz" taki akumulator zwyczajnie, przez podłączenie ładowarki. Tutaj wystarczy, że zapodasz na chwilę (wystarczy <1s) coś w granicach 24-29V z jakiegoś zasilacza wprost do czerwonego i czarnego.

To ma sens. Cóż, nigdy nie miałem pakietu li-ion z BMS na i2c. Myślę jednak, że jeśli nie ma się pojęcia jak takie coś włączyć bez ładowarki to i tak lepiej sprawdzić 3v przez rezystor niż od razu otwierać akumulator.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.